Nastavením efektivní obchodní strategie a zvolením té správné kombinace nástrojů v digitálním prostředí můžete jednoduše maximalizovat obchodní úsilí ve vaší společnosti. Tvorbu obchodní strategie necháme na vás, rádi vám ovšem představíme tři “must-have” nástroje, které vám pomohou při budování dlouhodobých vztahů se zákazníky a zefektivnění obchodních aktivit.
Digitální transformace
Digitální transformace je pojem, který se v posledních měsících používá stále častěji a spojuje se především s modernizací a přechodem na efektivnější, integrovaná řešení v digitálním prostředí.
Vrcholový a střední management ji vnímá jako nezbytný a zároveň pozitivní krok společnosti vpřed, zaměstnanci v ní naopak vidí možnost zlepšit a zautomatizovat firemní procesy či komunikaci. Taková transformace však s sebou přináší mnohem víc – nejen modernizaci firemního prostředí, ale především změnu ve způsobech, jakými identifikujeme své zákazníky, jak se s nimi spojujeme či s nimi komunikujeme.
Nastavením efektivní obchodní strategie a zvolením té správné kombinace nástrojů v digitálním prostředí je možné maximalizovat obchodní úsilí v jakékoliv společnosti.
Jaké jsou tedy tři “must-have” nástroje nezbytné k budování dlouhodobých vztahů se zákazníky a zefektivnění obchodních aktivit? Zde je naše odpověď.
Microsoft Dynamics 365
Množství českých či zahraničních společností využívá i v dnešní době těžkopádný “systém” pro řízení vztahů se zákazníky, jinak známý jako Excel. Nejdůležitější informace o zákaznících se zapisují a kolují po společnosti v nepřehledných tabulkách, v různých pracovních verzích a bez existence jakékoliv prediktivní analytiky.
Naopak, systém pro řízení prodeje, který je součástí CRM řešení Microsoft Dynamics 365, podporuje prediktivní analýzu k dosažení lepších prodejních výsledků, dlouhodobé zlepšení vztahů se zákazníky a dosažení nárůstu tržeb.
Výhody Microsoft Dynamics 365:
- obchodníkům zabezpečuje 360 ° pohled na jednotlivé zákazníky a celkový přehled nad množstvím zákaznických dat či obchodních aktivit
- manažerům poskytuje monitorování obchodních cílů, výsledků a stanovených KPI v přehledných grafických vyobrazeních
- shromažďuje všechny důležité obchodní informace do jednoho systému (leady, kontakty, accounty, příležitosti, faktury, smluvní dokumentace, obchodní aktivity a pod.)
- buduje zákaznickou důvěru díky více personalizovaným interakcím, které jsou zaměřeny přímo na potřeby toho-daného zákazníka
- pomáhá identifikovat kvalitní leady a pracovat s nimi
- umožňuje rychle reagovat na nákupní záměr či podnět od zákazníka
- je dostupný kdykoliv, odkudkoliv a z jakéhokoliv zařízení díky řešení v cloudu
LinkedIn Sales Navigator
V červnu 2016 odkoupila společnost Microsoft sociální síť LinkedIn, se kterou měla velké plány – propojit tuto profesní platformu se svými řešeními a jejich společnou integrací vytěžit maximum z obou řešení.
Součástí sítě LinkedIn je LinkedIn Sales Navigator, prodejní nástroj určený pro obchodní zástupce a manažery, který umožňuje úzce cílit na potenciální zákazníky, pracovat s kontakty či budovat a udržovat si s nimi obchodní vztahy.
Výhody LinkedIn Sales Navigator:
- nástroj nabízí rozšířené, úzce specifikovatelné vyhledávání (např. vyhledat CEO ve výrobních společnostech o velikosti 300 – 600 zaměstnanců)
- automaticky doporučuje nové potenciální zákazníky vhodné k oslovení
- umožňuje hladkou integraci s Dynamics 365
- aktualizuje obchodní aktivity v reálném čase
- pomáhá budovat důvěru a dlouhodobé vztahy se zákazníky
Microsoft Office 365
Microsoft Office 365 je v dnešní době součástí téměř každé firmy. Málokteré z nich však využívají plný potenciál tohoto řešení, které je jedním z nejzákladnějších nástrojů na kolaboraci a budování obchodních vztahů – kdykoliv a odkudkoliv, z jakéhokoliv zařízení.
Výhody Microsoft Office 365:
- poskytuje mobilitu obchodníkům díky řešení v cloudu
- zefektivňuje kolaboraci, komunikaci a sdílení souborů – nejen se zákazníky, ale i mezi spolupracovníky
- zabezpečuje nejvyšší level ochrany dat
- umožňuje vytvářet a sdílet interaktivní, intuitivní a graficky znázorněné dashboardy a KPI ukazatele pomocí PowerBI
Výše zmíněné nástroje by měly být v dnešní době povinnou výbavou každého moderního a “naskillovaného” obchodníka/ce a nebo obchodního manažera/ky. Jejich paralelním využíváním mohou společnosti efektivně maximalizovat své obchodní úsilí a co je ze strategického hlediska ještě důležitější, budovat dlouhodobé vztahy se zákazníky a zlepšovat svůj pozitivní image.
Autor článku: Michaela Magátová