ČSOB Finančná skupina

ČSOB pomáháme naplnit dlouhodobý strategický program digitální transformace banky

Aplikované řešení
CRM řešení
Portálové řešení
„Data se stala klíčovou komoditou. Pokud s nimi firma dokáže správně pracovat, znamená to přidanou hodnotu pro zákazníka, který díky tomu dostane to, co opravdu potřebuje - analýzu jeho potřeb, kvalitní poradenství a ve finále produkt, který odpovídá jeho potřebám. A samozřejmě kvalitní nástroj pro řízení dat usnadňuje a zefektivňuje práci pro všechny naše kolegy, v přímém i nepřímém kontaktu se zákazníkem. Je základním pilířem naší digitální transformace, která není pouze o technické výměně systémů, ale o transformaci našeho myšlení a dívání se na všechny procesy a všechny kroky tak, aby byly orientovány v první řadě na zákazníka.
Mé poděkování proto patří všem kolegům, kteří stáli při implementaci CRM jakož i těm, kteří ho dennodenně využívají, neboť v opačném případě by celá snaha neměla smysl. A samozřejmě týmu Millennium za jejich profesionální přístup během celého procesu implementace tohoto řešení.“
Juraj Ebringer
Člen představenstva ČSOB zodpovědný za retailové a privátní bankovnictví, ČSOB Finančná skupina

S čím jsme zákazníkovi pomohli?

Naše společnost dodala v roce 2020 ČSOB Bance CRM řešení postavené na platformě Microsoft Dynamics 365, které zhmotnilo digitální strategii banky.

  • Cílem řešení je poskytnout všem uživatelům – od poboček přes call centrum, firemní bankovnictví až po back office – jednotný a moderní front-end nástroj na management klientů, potenciálních klientů a činností s tím souvisejícími. CRM aplikaci využívají při své každodenní práci stovky zaměstnanců.
  • Řešení shromažďuje na jednom místě všechny relevantní informace bez ohledu na zdrojový kanál a umožňuje efektivnější a osobnější obsluhu klienty všech segmentů. Slouží tak jako klíčový zdroj dat pro poznání klienta.
  • CRM řešení, které bylo pro ČSOB přizpůsobena na míru nad ověřenou technologií Microsoft Dynamics 365, je uživatelsky příjemným a přehledným nástrojem zohledňujícím její byznys priority.
  • Předpokládaný celkový počet uživatelů se v horizontu 5 let  vyšplhá až přes 2 000. Digitální transformace ČSOB nekončí spuštěním této aplikace. Jde o kontinuální strategický projekt, který pokračuje napříč celou skupinou.

V ČSOB jsme v roce 2019 zpřístupnili stávající CRM systém pro zaměstnance, kteří spravují segment podnikatelů a malých firem.

  • Stávající RM Tool, jak ČSOB obecně nazývá svůj CRM systém, prvotně používali jen zaměstnanci, kteří poskytují služby korporátním klientům. Díky CRM systému získali komplexní pohled na klienta, přehled o produktech, nástroj pro řízení pracovní agendy či sledování obchodní pipeline.
  • Systém pro správu vztahů se zákazníky však chyběl zaměstnancům, kteří odpovídají za oblast podnikatelů a malých firem (Micro segment). Na správu klíčových dat používali nástroje, které nebyly vzájemně propojeny. Komunikace se postupem času stávala zmatečná a proto se vedení společnosti rozhodlo rozšířit funkcionality stávajícího CRM systému i na tento segment.
  • Zaměstnanci spravující segment podnikatelů a malých firem tak mají všechna důležitá data na jednom místě, což mělo vliv na jejich efektivitu práce. Díky zavedeným rozšířením získal i management přehled o denní agendě svých zaměstnanců či o nevyřízených pracovních úkolech ve stanoveném termínu.

Důležitá fakta

Klíčový nástroj zjednodušil interní procesy
Komplexní přehled o datech klientů
Řešení přizpůsobené na míru nad Microsoft technologií

U našeho dlouholetého klienta jsme v roce 2017 úspěšně završili a uvedli do produkčního provozu další významnou inovaci CRM řešení, která měla za cíl naplnit stanovenou vizi – vytvořit klíčový nástroj pro řízení vztahů s klienty firemního bankovnictví v ČSOB.

RM Tool, jako je CRM systém pro firemní bankovnictví v bance nazýván, představuje po své druhé fázi vývoje komplexní CRM řešení naplňující všechna očekávání od moderního systému pro řízení vztahů se zákazníky. Kromě „standardních“ funkcionalit řešení obsahuje i několik inovativních, ale hlavně užitečných funkcí:

  • Jednotný 360stupňový pohled na klienta spojující údaje o klientovi z více interních i externích zdrojů, jako například Crib.
  • Management aktivit a pracovní agendy uživatelů při vztahu s klienty je propojen přímo s Outlookem.
  • Management portfolia a životního cyklu zákazníka – od Targett po klienta, s integrací na master-klientský systém banky.
  • Sledování obchodní pipeline a management obchodního procesu od akvizice až po uzavření obchodu.
  • Proces schvalování cenových výjimek.
  • Elektronické podepisování při obsluze klienta mimo pobočku.

Důležitá fakta

Sledování celého obchodního procesu
Schvalování cenových výjimek
Elektronické podepisování

V březnu 2016 byla pro ČSOB Banku do ostrého provozu úspěšně zavedena nová verze CRM. Projekt migrace z verze Microsoft Dynamics CRM 2011 na verzi 2015 probíhal 6 měsíců. Pro banku byl důležitý především plynulý přechod mezi jednotlivými verzemi, což se díky odbornosti a předchozím zkušenostem našich odborníků podařilo zajistit.

  • Jedním z hlavních cílů projektu byla revize a implementace nové funkcionality, která představovala největší výzvu a která bance výrazně zvýší efektivitu schvalovacího procesu v případě žádostí o cenové výjimky na bankovní produkty.
  • Československá obchodní banka dosud řešila žádosti o cenové výjimky přes klasický e-mail. Díky nové aplikaci však mohou uživatelé v rámci řešení obsluhy firemních klientů zadávat všechny typy cenových výjimek přímo v CRM a zároveň je procesně zpracovat – schválit.
  • Dalším přínosem je nativní integrace aplikace s aplikací Outlook, která umožnila plánování pracovní agendy ve známém prostředí a kontextově propojila údaje se záznamy v CRM řešení.

Důležitá fakta

Migrace na novější verzi Microsoft Dynamics
Efektivnější schvalovací proces
Odbourání e-mailové komunikace

V roce 2011 jsme našemu zákazníkovi dodali na míru vytvořenou webovou aplikaci na online uzavírání smluv pro vybrané pojistné produkty, jakými jsou např. cestovní pojištění, povinné ručení a pojištění domácnosti.

  • Součástí projektu byl návrh samotného uživatelského rozhraní, jeho testování a použitelnost na vybraném vzorku uchazečů.
  • Do aplikace je integrován i přímý vstup pro pracovníky call center s vlastním front-endovým řešením, automatizací transformace smluv do produkčního prostředí pojišťovny, jakož i platební metody poskytující možnosti platby prostřednictvím platebních karet nebo přímo platebním tlačítkem ČSOB.

Vizuál byl navržen v souladu s korporátním designem celé finanční skupiny.

  • Internetová stránka slouží jako zdroj informací a údajů pro klienty a partnery banky. Je tematicky rozdělena do čtyř celků – Lidé, Firmy, Osobní bankovnictví  a Finanční skupina.
  •  Internetová stránka byla postavena na redakčním systému CMS Arnia. Stránku může spravovat několik desítek redaktorů s různými úrovněmi oprávnění.

Případové studie ke stažení

Informace o zákazníkovi

Československá obchodní banka (ČSOB) je přední slovenskou bankou s více než 50-letou tradicí. Své služby poskytuje neprofesionálním klientům, malým a středním podnikatelům, korporátním firmám a klientům privátního bankovnictví. Kromě kompletní nabídky bankovních produktů vyniká i díky uplatňování bankopojistného konceptu a zejména osobním přístupem. V portfoliu ČSOB Banky nechybí běžné účty, termínované vklady, spotřební či hypoteční úvěry, kreditní karty, jakož i různé další produkty, např. životní či neživotní pojištění, podílové fondy, leasing či stavební spoření.

Kontaktujte nás

Pokud máte otázky nebo zájem o některé z našich řešení

Tato stránka používá cookies

Soubory cookie používáme pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránek, pro poskytování funkcí sociálních médií a pro vylepšení a přizpůsobení obsahu a reklam. Více o cookies

Používáte zastaralý prohlížeč. Můžete si jej aktualizovat na této stránce.