ČSOB pomáháme naplnit dlouhodobý strategický program digitální transformace banky

ČSOB Finančná skupina

ČSOB pomáháme naplnit dlouhodobý strategický program digitální transformace banky

Aplikované řešení
CRM řešení
Portálové řešení
„Data se stala klíčovou komoditou. Pokud s nimi firma dokáže správně pracovat, znamená to přidanou hodnotu pro zákazníka, který díky tomu dostane to, co opravdu potřebuje - analýzu jeho potřeb, kvalitní poradenství a ve finále produkt, který odpovídá jeho potřebám. A samozřejmě kvalitní nástroj pro řízení dat usnadňuje a zefektivňuje práci pro všechny naše kolegy, v přímém i nepřímém kontaktu se zákazníkem. Je základním pilířem naší digitální transformace, která není pouze o technické výměně systémů, ale o transformaci našeho myšlení a dívání se na všechny procesy a všechny kroky tak, aby byly orientovány v první řadě na zákazníka.
Mé poděkování proto patří všem kolegům, kteří stáli při implementaci CRM jakož i těm, kteří ho dennodenně využívají, neboť v opačném případě by celá snaha neměla smysl. A samozřejmě týmu Millennium za jejich profesionální přístup během celého procesu implementace tohoto řešení.“
Juraj Ebringer
Člen představenstva ČSOB zodpovědný za retailové a privátní bankovnictví, ČSOB Finančná skupina

S čím jsme zákazníkovi pomohli?

Naše společnost dodala v roce 2020 ČSOB Bance CRM řešení postavené na platformě Microsoft Dynamics 365, které zhmotnilo digitální strategii banky.

  • Cílem řešení je poskytnout všem uživatelům – od poboček přes call centrum, firemní bankovnictví až po back office – jednotný a moderní front-end nástroj na management klientů, potenciálních klientů a činností s tím souvisejícími. CRM aplikaci využívají při své každodenní práci stovky zaměstnanců.
  • Řešení shromažďuje na jednom místě všechny relevantní informace bez ohledu na zdrojový kanál a umožňuje efektivnější a osobnější obsluhu klienty všech segmentů. Slouží tak jako klíčový zdroj dat pro poznání klienta.
  • CRM řešení, které bylo pro ČSOB přizpůsobena na míru nad ověřenou technologií Microsoft Dynamics 365, je uživatelsky příjemným a přehledným nástrojem zohledňujícím její byznys priority.
  • Předpokládaný celkový počet uživatelů se v horizontu 5 let  vyšplhá až přes 2 000. Digitální transformace ČSOB nekončí spuštěním této aplikace. Jde o kontinuální strategický projekt, který pokračuje napříč celou skupinou.

V ČSOB jsme v roce 2019 zpřístupnili stávající CRM systém pro zaměstnance, kteří spravují segment podnikatelů a malých firem.

  • Stávající RM Tool, jak ČSOB obecně nazývá svůj CRM systém, prvotně používali jen zaměstnanci, kteří poskytují služby korporátním klientům. Díky CRM systému získali komplexní pohled na klienta, přehled o produktech, nástroj pro řízení pracovní agendy či sledování obchodní pipeline.
  • Systém pro správu vztahů se zákazníky však chyběl zaměstnancům, kteří odpovídají za oblast podnikatelů a malých firem (Micro segment). Na správu klíčových dat používali nástroje, které nebyly vzájemně propojeny. Komunikace se postupem času stávala zmatečná a proto se vedení společnosti rozhodlo rozšířit funkcionality stávajícího CRM systému i na tento segment.
  • Zaměstnanci spravující segment podnikatelů a malých firem tak mají všechna důležitá data na jednom místě, což mělo vliv na jejich efektivitu práce. Díky zavedeným rozšířením získal i management přehled o denní agendě svých zaměstnanců či o nevyřízených pracovních úkolech ve stanoveném termínu.

Důležitá fakta

Klíčový nástroj zjednodušil interní procesy
Komplexní přehled o datech klientů
Řešení přizpůsobené na míru nad Microsoft technologií

U našeho dlouholetého klienta jsme v roce 2017 úspěšně završili a uvedli do produkčního provozu další významnou inovaci CRM řešení, která měla za cíl naplnit stanovenou vizi – vytvořit klíčový nástroj pro řízení vztahů s klienty firemního bankovnictví v ČSOB.

RM Tool, jako je CRM systém pro firemní bankovnictví v bance nazýván, představuje po své druhé fázi vývoje komplexní CRM řešení naplňující všechna očekávání od moderního systému pro řízení vztahů se zákazníky. Kromě „standardních“ funkcionalit řešení obsahuje i několik inovativních, ale hlavně užitečných funkcí:

  • Jednotný 360stupňový pohled na klienta spojující údaje o klientovi z více interních i externích zdrojů, jako například Crib.
  • Management aktivit a pracovní agendy uživatelů při vztahu s klienty je propojen přímo s Outlookem.
  • Management portfolia a životního cyklu zákazníka – od Targett po klienta, s integrací na master-klientský systém banky.
  • Sledování obchodní pipeline a management obchodního procesu od akvizice až po uzavření obchodu.
  • Proces schvalování cenových výjimek.
  • Elektronické podepisování při obsluze klienta mimo pobočku.

Důležitá fakta

Sledování celého obchodního procesu
Schvalování cenových výjimek
Elektronické podepisování

V březnu 2016 byla pro ČSOB Banku do ostrého provozu úspěšně zavedena nová verze CRM. Projekt migrace z verze Microsoft Dynamics CRM 2011 na verzi 2015 probíhal 6 měsíců. Pro banku byl důležitý především plynulý přechod mezi jednotlivými verzemi, což se díky odbornosti a předchozím zkušenostem našich odborníků podařilo zajistit.

  • Jedním z hlavních cílů projektu byla revize a implementace nové funkcionality, která představovala největší výzvu a která bance výrazně zvýší efektivitu schvalovacího procesu v případě žádostí o cenové výjimky na bankovní produkty.
  • Československá obchodní banka dosud řešila žádosti o cenové výjimky přes klasický e-mail. Díky nové aplikaci však mohou uživatelé v rámci řešení obsluhy firemních klientů zadávat všechny typy cenových výjimek přímo v CRM a zároveň je procesně zpracovat – schválit.
  • Dalším přínosem je nativní integrace aplikace s aplikací Outlook, která umožnila plánování pracovní agendy ve známém prostředí a kontextově propojila údaje se záznamy v CRM řešení.

Důležitá fakta

Migrace na novější verzi Microsoft Dynamics
Efektivnější schvalovací proces
Odbourání e-mailové komunikace

V roce 2011 jsme našemu zákazníkovi dodali na míru vytvořenou webovou aplikaci na online uzavírání smluv pro vybrané pojistné produkty, jakými jsou např. cestovní pojištění, povinné ručení a pojištění domácnosti.

  • Součástí projektu byl návrh samotného uživatelského rozhraní, jeho testování a použitelnost na vybraném vzorku uchazečů.
  • Do aplikace je integrován i přímý vstup pro pracovníky call center s vlastním front-endovým řešením, automatizací transformace smluv do produkčního prostředí pojišťovny, jakož i platební metody poskytující možnosti platby prostřednictvím platebních karet nebo přímo platebním tlačítkem ČSOB.

Vizuál byl navržen v souladu s korporátním designem celé finanční skupiny.

  • Internetová stránka slouží jako zdroj informací a údajů pro klienty a partnery banky. Je tematicky rozdělena do čtyř celků – Lidé, Firmy, Osobní bankovnictví  a Finanční skupina.
  •  Internetová stránka byla postavena na redakčním systému CMS Arnia. Stránku může spravovat několik desítek redaktorů s různými úrovněmi oprávnění.

Případové studie ke stažení

Informace o zákazníkovi

Československá obchodní banka (ČSOB) je přední slovenskou bankou s více než 50-letou tradicí. Své služby poskytuje neprofesionálním klientům, malým a středním podnikatelům, korporátním firmám a klientům privátního bankovnictví. Kromě kompletní nabídky bankovních produktů vyniká i díky uplatňování bankopojistného konceptu a zejména osobním přístupem. V portfoliu ČSOB Banky nechybí běžné účty, termínované vklady, spotřební či hypoteční úvěry, kreditní karty, jakož i různé další produkty, např. životní či neživotní pojištění, podílové fondy, leasing či stavební spoření.

Kontaktujte nás

Pokud máte otázky nebo zájem o některé z našich řešení

Tato stránka používá cookies

Soubory cookie používáme pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránek, pro poskytování funkcí sociálních médií a pro vylepšení a přizpůsobení obsahu a reklam. Více o cookies

Používáte zastaralý prohlížeč. Můžete si jej aktualizovat na této stránce.