Aplikáce SMECAS (SME Credit Application System), která je postavena na řešení LPS, komplexně řeší prodej úvěrových produktů pro korporátní segment malých a středních klientů. SMECAS spravuje celý proces prodeje úvěru od příchodu zákazníka na pobočku přes zpracování žádosti, scoring klienta, schvalování, zpracování smluvní dokumentace až po ukončení úvěru. Aplikace je nasazena na všech firemních pobočkách banky.
VÚB spolupracuje s velkým množstvím dodavatelů, proto potřebovala nástroj na systematické řízení a evidování všech smluv, které při takové spolupráci vznikají.
Vzhledem k velkému množství bankéřů, kteří připravují, spravují, prodávají produkty a řídí provoz banky, bylo třeba zajistit, aby členové týmů komunikovali mezi sebou i vůči klientům „stejným jazykem“. A to bez ohledu na to, zda působí v centrále nebo v pobočkové síti.
Byznys a datový slovník, realizovaný na portálové platformě Microsoft SharePoint, umožňuje spravovat celý životní cyklus byznys pojmů.
Microsoft Idustry Award 2013 Winner – nejlepší řešení pro bankovnictví, pojišťovnictví, správu financí, telekomunikace a utility.
VÚB původně využívala pro řízení prodeje úvěrových produktů pro small business klienty aplikaci
Profipredaj, kterou jsme v bance nasadili ještě v roce 2007. Tu bylo třeba po letech v provozu
upgradovat nebo úplně nahradit. Jako ideální řešení situace se jevila implementace nového systému
v prostředí již existující aplikace SMECAS (interní název pro LPS řešení), která bance slouží pro end-to-end řízení prodeje úvěrových produktů pro firemní klientelu.
Jelikož jsme do prostředí VÚB implementovali i aplikaci SMECAS, banka se na nás rozhodla obrátit se žádostí o rozšíření této aplikace.
VÚB banka získala rozvojem řešení významné benefity:
Náš dlouholetý zákazník, VÚB banka, spravuje celý proces prodeje úvěrových produktů firemním zákazníkům pomocí aplikace SMECAS. Dané řešení prochází neustálým rozvojem, aby reflektovalo aktuální požadavky byznysu a potřeby banky.
„VÚB banka chce i nadále přinášet svým klientům inovativní řešení. V dnešní době se spoléhají hlavně na to, že jejich požadavky budou vybaveny efektivně a kvalitně. Banka potřebuje mít jednoduchý a transparentní systém, se kterým rychle zpracuje jednotlivé nabídky a klient tak v krátkém čase dostane své stanovisko o financování. V tomto procesu se nám daří také díky spolupráci s Millenniem,“ řekl Andrej Viceník, vrchní ředitel Firemního bankovnictví ve VÚB bance.
Události posledního roku ovlivnily i vývoj aplikace. Pomoci překlenout svým klientům náročné časy spojené s covidovou pandemii se VÚB banka rozhodla i rozšířením svého portfolia o nové produkty, které jsou zpracovávány v aplikaci SMECAS. Díky tomu mohou bankovní pracovníci pomoci širšímu spektru klientů a požadované služby poskytnout v krátkém čase, což se odrazilo i na zvýšení efektivity jejich práce. Těší nás, že digitální transformace procesů i u tohoto našeho zákazníka přináší mnohé výhody.
Implementace frameworku SMECAS ve společnosti VÚB Leasing komplexně řeší problematiku schvalování leasingových smluv pro korporátní segment malých a středních klientů.
Aplikace SMECAS (interní název pro LPS řešení) spravuje celý proces prodeje úvěrového produktu od příchodu zákazníka na pobočku přes zpracování žádosti, scoring klienta, schvalování, zpracování smluvní dokumentace až po ukončení smlouvy. SMECAS patří k byznys kritickým aplikacím a je plně integrovaná do infrastruktury mateřské banky.
VÚB patří mezi největší univerzální banky v Slovenské republice. Od roku 2001 je VÚB banka členem mezinárodní finanční skupiny Gruppo Banca Intesa, která se v roce 2007 přejmenovala po fúzi na Intesa Sanpaolo. Těžištěm její nabídky jsou hypoteční a spotřební úvěry, depozitní a platební produkty a služby, firemní bankovnictví a financování zahraničních aktivit, spotřebitelské financování či faktoring.