Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky

Svazu automobilového průmyslu SR jsme pomohli digitalizovat několik služeb

Aplikované řešení
Portálové řešení

Informace o zákazníkovi

Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky (ZAP SR) je je dobrovolné sdružení právnických osob působících v oblasti výzkumu, vývoje, výroby, dovozu a prodeje motorových vozidel a jejich komponentů. ZAP SR vznikl v roce 1993 s cílem vytvářet optimální podmínky pro udržitelnou konkurenceschopnost automobilového průmyslu. Naším zákazníkem je od roku 2006.

„Díky spuštění portálu ersv.sk do provozu jsme mohli naplnit literu zákona. Jde o moderní způsob komunikace mezi občany a dotčenými orgány. Komunikace bude nyní efektivnější a celý proces likvidace vozidel transparentnější.“
Pavol Prepiak
Viceprezident ZAP SR, Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky

S čím jsme zákazníkovi pomohli?

Novela zákona 223/2001 o odpadech přinesla potřebu změny existujícího portálu, která znamenala možnost vyřadit z evidence i neexistující vozidla (v situaci, kdy neměl majitel potvrzení o likvidaci vozidla). Schválená novela si žádala propojení tří stávajících stran (Obvodní úřad životního prostředí, Environmentální fond, Ministerstvo vnitra SR), řešení tedy muselo propojit dotyčné orgány.

  • V době schválení novely existoval portál eZAP.sk, který však byl vyvinut na starších technologiích a s zastaralým designem. Kromě toho neobsahoval právě potřebnou část pro potvrzení o neexistujících vozidlech.
  • Pro zákazníka jsme v roce 2014 vytvořili moderní systém pro zpracovatele starých vozidel i s funkcionalitou pro potvrzení o neexistujících vozidlech.
  • Sjednotili jsme řešení na jedné platformě, modernizovali dosud existující zpracovatelskou platformu (včetně mobilních technologií), připravili intuitivní navigaci na portálu a díky tomu celkově usnadnili komunikaci mezi jednotlivými uživateli portálu.
  • Toto integrované webové řešení nese název Elektronický registr starých vozidel – ersv.sk.
  • Řešení přineslo tyto benefity: občanům jsme umožnili najít na jednom portálu všechny potřebné informace a formuláře pro zákonnou likvidaci neexistujících vozidel, zmodernizovali jsme původní portál a zatraktivnili design, občanům jsme umožnili přistupovat na portál ze svých smartphonů, což je v současnosti nezbytností.

Důležitá fakta

Portál shromažďuje všechny důležité informace
Řešení propojilo několika institucí
Přístup na portál i z mobilního zařízení

iDovoz.sk je internetový portál, který vznikl za účelem elektronizace a zefektivnění procesu poskytnutí potvrzení o převzetí odpovědnosti za nakládání s odpadem pocházejícím z vozidla, které je jednotlivě dovezeným vozidlem. O toto potvrzení je třeba požádat v případě jednotlivě dovezených vozidel ze zahraničí. Do konce roku 2015 musel žadatel uhradit poplatek šekem a úředník následně spároval šek s žádostí. Uvedením internetového portálu do provozu dne 1. 1. 2016 je celý proces řešen elektronicky přímo přes portál iDovoz.sk.

Řešení přineslo tyto benefity:

  • elektronizace celého procesu bez nutnosti návštěvy pošty;
  • výrazné zkrácení doby vystavení potvrzení z několika hodin až dnů na minuty;
  • možnost výběru z více způsobů úhrady poplatku;
  • minimalizace pracnosti při získání potvrzení (žadatel zadává pouze VIN, telefon nebo email);
  • vystavení a získání potvrzení okamžitě a online;
  • ověření uhrazení poplatku ze strany úředníka bez nutnosti předložení potvrzení žadatelem.

Důležitá fakta

Vše potřebné je možné vyřešit online
Vystavení potvrzení za pár minut
Poplatek lze uhradit několika způsoby

Projekt 33€ je elektronická služba, která velmi jednoduchým způsobem řeší změnu legislativy, dotýkající se hromadných dovozců automobilů. Tito na základě změny v zákoně nebudou již muset platit vysoké částky za dovoz aut podle výkonu motoru, ale jen základní poplatek ve výši 33 eur za zápis prvního držitele motorového vozidla. Společnosti, které mají tento nárok, přesně definuje zákon – ten je možné si snadno ověřit prostřednictvím zadání IČO společnosti do intuitivní webové aplikace 33eur.sk.

Efektivní systém pro veřejnou správu mimo státní cloud byl dodán v rekordně krátkém čase v roce 2017, čímž jsme přispěli k časové a finanční úspoře. Prověření důležitých údajů probíhá rychle a spolehlivě v online prostředí a odpadá tím potřeba návštěvy úřadu.

Řešení změny legislativy nekomplikovaným způsobem usnadňuje život hromadným importérům, jakož i zaměstnancům Dopravního inspektorátu a přináší jim řadu výhod:

  • šetří čas a náklady hromadným dovozcům aut, jakož i pracovníkům Dopravního inspektorátu; nenáročné ověření nároku subjektu na správní poplatek 33 eur – odkudkoliv s přístupem na internet a zdarma;
  • uživatelsky jednoduché a zvládnutelné pro každého uživatele;
  • bez nutnosti použití elektronické identifikační karty;
  • název řešení podle výšky poplatku zjednodušuje vyhledání webové aplikace ve vyhledávačích.

Důležitá fakta

Řešení šetří čas a náklady
Prověření údajů bez nutnosti osobní návštěvy úřadu
Přehledné uživatelské prostředí

Případová studie ke stažení

Kontaktujte nás

Pokud máte otázky nebo zájem o některé z našich řešení

Tato stránka používá cookies

Soubory cookie používáme pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránek, pro poskytování funkcí sociálních médií a pro vylepšení a přizpůsobení obsahu a reklam. Více o cookies

Používáte zastaralý prohlížeč. Můžete si jej aktualizovat na této stránce.