Digitální transformace se v posledních letech stala jedním z klíčových pojmů mnoha společností, kterým záleží na neustálém rozvoji. Mezi takové společnosti se řadí také Československá obchodní banka. Díky Microsoft technologii začala ČSOB využívat jedno celobankovní řešení, které je součástí dlouhodobého strategického programu digitální transformace banky.
ČSOB sleduje nejnovější trendy a neustále pracuje na jejich implementaci do praxe. Zaměřuje se nejen na inovace, s nimiž klient přichází do kontaktu jako běžný uživatel bankovních aplikací, ale i na ty, které z pohledu klienta nejsou viditelné. Potřeba stále větší orientace na data a jejich správné použití přivedly ČSOB k přehodnocení strategie a k myšlence posunout se a zlepšit práci s klienty.
Banka svěřila tento úkol do rukou právě naší společnosti. ČSOB jsme dodali CRM aplikaci postavenou na platformě Microsoft Dynamics 365, která zhmotnila digitální strategii banky. Cílem aplikace je poskytnout všem uživatelům, od poboček přes call centrum, firemní bankovnictví až po back office, jednotný a moderní front-end nástroj pro management klientů, potenciálních klientů a činností s tím souvisejícími.
„Data se stala klíčovou komoditou. Pokud s nimi firma dokáže správně pracovat, znamená to přidanou hodnotu pro zákazníka, který díky tomu dostane to, co opravdu potřebuje – analýzu jeho potřeb, kvalitní poradenství a ve finále produkt, který odpovídá jeho potřebám. A samozřejmě kvalitní nástroj pro řízení dat usnadňuje a zefektivňuje práci pro všechny naše kolegy, v přímém i nepřímém kontaktu se zákazníkem. Je základním pilířem naší digitální transformace, která není pouze o technické výměně systémů, ale o transformaci našeho myšlení a dívání se na všechny procesy a všechny kroky tak, aby byly orientovány v první řadě na zákazníka.
Mé poděkování proto patří všem kolegům, kteří stáli při implementaci CRM jakož i těm, kteří ho dennodenně využívají, neboť v opačném případě by celá snaha neměla smysl. A samozřejmě týmu Millennium za jejich profesionální přístup během celého procesu implementace tohoto řešení.“ Juraj Ebringer, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retailové a privátní bankovnictví
Aplikace shromažďuje na jednom místě všechny relevantní informace bez ohledu na zdrojový kanál a umožňuje efektivnější a osobnější obsluhu klienty všech segmentů. Slouží tak jako klíčový zdroj dat pro poznání klienta.
„Tento projekt byl pro nás skutečnou výzvou a jsem velmi rád, že jsme ho společně zvládli. Při řešení takového rozsahu nejde jen o zvládnutí různých technických a integračních otázek, ale v první řadě jde o správné pochopení a sladění očekávání všech, mnohdy různých skupin uživatelů. Implementace nového řešení tohoto typu totiž nesouvisí pouze s dodávkou nového technického řešení, ale i se změnou přístupu a způsobu fungování.
V ČSOB se to podařilo, což nás velice těší. Zároveň si uvědomujeme, že je to mnohdy jen začátek cesty a neméně důležité je být zákazníkovi nablízku i nadále a pomáhat mu v dalším směřování a rozvoji řešení.“ Richard Sládek, Finance and Utility Business Lead, Millennium
Významné benefity, které přinesla CRM aplikace
1. Klíčový nástroj, který optimalizoval a zjednodušil interní procesy.
2. Zefektivnění řízení kontaktů a vztahů se zákazníky.
3. Komplexní přehled o datech klientů a lehčí správa potřeb a nabídek pro klienty.
4. Nástroj pro lepší koordinaci činností zaměstnanců banky.
5. Zlepšení komunikace mezi jednotlivými odděleními banky.
6. Katalog všech bankovních produktů.
CRM aplikace, která byla pro ČSOB přizpůsobena na míru nad ověřenou technologií Microsoft Dynamics 365, je uživatelsky příjemným a přehledným nástrojem zohledňujícím její byznys priority.
„Moderní technologie umožňují firmám přizpůsobit dostupné digitální řešení jejich konkrétním potřebám, aby dosáhly vyšší efektivity a škálovatelnosti. Technologie zjednodušují každodenní práci či přístup k reálným a dobře zpracovaným datům. Zároveň pomáhají firmám řešit problémy, jakož i pochopit potřeby svých zákazníků. Projekt CRM aplikace pro ČSOB je praktickým příkladem toho, jak data a technologie transformují moderní bankovnictví k vyšší spokojenosti zákazníků.“ Violeta Luca, generální ředitelka společnosti Microsoft Česká republika a Slovensko
Digitální transformace ČSOB nekončí spuštěním této aplikace. Jde o kontinuální strategický projekt, který pokračuje napříč celou skupinou.
Podrobnější informace o celém projektu se dočtete v naší případové studii.
Pokud hledáte řešení, který by zefektivnilo vaše firemní procesy, neváhejte nás kontaktovat. Jsme připraveni si společně projít vaše požadavky a navrhnout optimální řešení.