13. února 2018

GDPR – noční můra českých firem

Během posledních měsíců vyskakuje GDPR na firmy téměř ze všech stran. Ty už buď začaly v tomto směru jednat, nebo se domnívají, že do 25. května 2018 zůstává hodně času. GDPR však sebou přináší komplexnější změny v oblasti podnikových systémů, proto je na čase zpozornět a začít se mu věnovat aktivně.

GDPR

Co je GDPR a koho se týká?

Už koncem května 2018 nabude na účinnosti největší evropská regulace v ochraně osobních údajů GDPR (General Data Protection Regulation). Vztahuje se na všechny podnikatelské subjekty, které během své působnosti přišli nebo přicházejí do kontaktu s osobními údaji svých zákazníků, obchodních partnerů či zaměstnanců – v praxi se tak dotýká téměř každé jedné firmy.

Pokuta 20 milionů eur – o důvod navíc, proč řešit GDPR už nyní

Co může být větší motivací na zavedení opatření k GDPR, jako snaha vyhnout se pokutě ve výši 20 000 000 eur? Ne, v počtu napsaných nul jsme se bohužel nespletli. Nedodržení nově stanovených nařízení může firmám vysloužit pokutu, jejíž maximální výška může být přímo likvidační. Ta se bude pohybovat buď ve výši 4 % z celkového ročního obratu firmy nebo se může vyšplhat až na neuvěřitelných 20 milionů eur.

GDPR a jeho zásah do podnikových systémů

Nová regulace upravuje, mimo jiné, procesy týkající se získávání, zpracování a uchovávání dat o zákaznících. Ty se v moderních firmách zaznamenávají a řídí pomocí CRM řešení, která slouží jako centralizované úložiště důležitých obchodních informací. Navíc, práce s marketingovými nástroji sloužícími na zasílání mailingových kampaní či automatizaci marketingu je v mnoha případech spojena s CRM, kdy marketingové oddělení pracuje přímo s daty v CRM. GDPR proto přináší dalekosáhlé důsledky pro marketingové pracovníky, obchodníky a osoby přicházející do styku s osobními údaji.

CRM namísto Excel souborů

Společnosti, které na zpracování zákaznických dat používají o něco těžkopádnější způsob – tedy zaznamenávají zákaznické a obchodní informace do souborů typu Excel – budou od momentu vstupu GDPR více tlačeni k přechodu na využívání technologií, jakými je právě systém pro řízení vztahů se zákazníky.

Prechod z Excelu na CRM

Pro mnohé společnosti může takový krok představovat značnou počáteční investici, avšak zefektivnění obchodních procesů, zvýšení kvality vztahů se zákazníky a rychlou návratnost investice můžeme zařadit mezi hlavní důvody, proč tuto IT transformaci stojí zato zvážit.

Jak začít s přípravou?

Pro většinu společností může být obtížné zorientovat se v množství pravidel, které s sebou GDPR přináší. Dvojnásobně to platí pro oblast IT a podnikových systémů, kde je celý proces časově náročnější a častokrát vyžaduje komplexnější změny. Pokud jste ještě neudělali první krok a květnový deadline vám pomalu klepe na dveře, hravě vám díky našim implementačním zkušenostem pomůžeme dosáhnout toho, aby byly vaše podnikové systémy v souladu s GDPR.

Autor článku: Michaela Magátová

Kontaktujte nás

Pokud máte otázky nebo zájem o některé z našich řešení

Tato stránka používá cookies

Soubory cookie používáme pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránek, pro poskytování funkcí sociálních médií a pro vylepšení a přizpůsobení obsahu a reklam. Více o cookies

Používáte zastaralý prohlížeč. Můžete si jej aktualizovat na této stránce.