9. dubna 2018

Idea Management – řešení pro řízení inovací

Inovátorské společnosti si často kladou za cíl změnit standardní způsob myšlení a práce, přičemž své zaměstnance navádějí na aktivní účast na jejím rozvoji. Stále více si uvědomují význam vlastních zaměstnanců jako největších odborníků v dané oblasti a jejich nápady považují za neocenitelný zdroj inspirace pro svůj budoucí růst.

Idea ManagementAplikace pro řízení inovací

Aplikace Idea Management na platformě Microsoft SharePoint je určena k řízení nápadů, které navrhují samotní zaměstnanci. Společnostem poskytuje transparentní a objektivní nástroj pro získávání nápadů na inovace, jejich hodnocení, analýzu a rozvoj těch s nejpozitivnějším dopadem pro společnost, které se budou následně realizovat. Osoba, která svůj nápad předložila, má neustále k dispozici informace o jeho stavu a dostává zpětnou vazbu ohledně potřebných aktualizací.

Idea Management = řízený brainstorming

Interním zaměstnancům se vylíhne v hlavě hlavě během dne nespočet inovativních nápadů, které by se bez jejich zaznamenání ztratily v každodenní pracovní rutině. Prostřednictvím řešení Idea Management mohou své nápady zaznamenávat prostřednictvím aplikace a podílet se na řešení aktuálně probíraných témat ve společnosti.

Právě zaměstnanci jsou ti, kteří přicházejí na denní bázi do přímého styku se zákazníky, produkty či se službami. Z tohoto důvodu se umí častokrát nejlépe podílet na aktivitách, jakými jsou:

  • Optimalizace portfolia produktů a služeb
  • Vývoj nových produktů a služeb
  • Hodnocení a doplňování nápadů
  • Zefektivnění pracovních postupů

Proces riadenia inovácií  pomocou riešenia Idea Management:

  1. Identifikace potřeby ke změně a shromažďování nápadů přímo od zaměstnanců – řešení na řízení inovací zajišťuje přehlednost a 360stupňový pohled na zaznamenané nápady
  2. Hodnocení a doplňování navržených inovací – výsledkem týmové spolupráce je rozhodnutí o realizaci inovace s tím nejpozitivnějším dopadem pro společnost a její následný rozvoj
  3. Příprava schváleného projektu pro GO-LIVE – vytvořením dopadů, cílů a rozsahu implementace po podrobné analýze v širší skupině je možné zahájit realizaci
  4. Implementace – zavedení inovace do prostředí společnosti
  5. Monitorování KPI – sleduje se dopad inovace na efektivitu, pracovní prostředí, obchodní přínos a další
  6. Vyhodnocení a ocenění zavedené inovace – prezentace úspěšného příběhu před širokým publikem a motivování zaměstnanců na zadávání nových inovačních nápadů.

Co tím získáte?

  • zavedení inovativní firemní kultury a systému pro zaznamenávání nápadů
  • implementaci nových hodnotných inovací do obchodních a firemních činností
  • 360- stupňový přehled zaznamenaných nápadů a jejich vývoje
  • transparentnost a objektivitu při procesu hodnocení nápadů
  • pohled na tentýž nápad z různých úhlů prostřednictvím zavedeného nástroje a týmové spolupráce
  • zlepšení týmové kolaborace
  • zviditelnění zaměstnanců v rámci organizace a podporu jejich angažovanosti a loajality
  • snížení provozních nákladů zefektivněním procesů díky implementovaným inovacím
  • optimalizaci portfolia produktů a služeb či vývoj nových na základě podnětů ze strany zaměstnanců

Autor článku: Michaela Magátová

Kontaktujte nás

Pokud máte otázky nebo zájem o některé z našich řešení

Tato stránka používá cookies

Soubory cookie používáme pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránek, pro poskytování funkcí sociálních médií a pro vylepšení a přizpůsobení obsahu a reklam. Více o cookies

Používáte zastaralý prohlížeč. Můžete si jej aktualizovat na této stránce.