12. prosince 2016
CRM

Microsoft Dynamics 365 je více než jen marketingová změna názvu

Společnost Microsoft nedávno oznámila zásadní změnu v portfoliu její byznys aplikací Dynamics - CRM, AX, NAV - a představila nové řešení Dynamics 365. V praxi tato změna přináší mnohem více než jen marketingovou změnu názvu produktu.

Proč Dynamics 365?

Microsoft Dynamics 365 potvrzuje důležitost a strategický význam, který Microsoft do byznys aplikací Dynamics vkládá. Dynamics 365 je přirozeným vyústěním tohoto snažení do formy sjednocené platformy vzájemně propojených byznys aplikací, pokrývajících komplexní byznys procesy a potřeby. Dodatek „365“ v názvu není samozřejmě nijak náhodný a Microsoft ujasnil naznačuje komplementaritu a propojenost s produktovou řadou Office 365, se kterým Dynamics 365 úzce spolupracuje. Zákazníci tak dostávají do rukou nabídku komplexního řešení pro řízení a chod jejich společností, a to od těch nejmenších společností až po velké podniky.

Dynamics 365 na všetky biznis procesy
Nové řešení Dynamics 365 umožní pokrýt byznys procesy ve společnosti „end-to-end“

Dostupné edice

Dynamics 365 je primárně cloudové řešení, funkčně pokrývající oblasti původních CRM a ERP aplikací.
Dostupné je ve dvou edicích:

  • Business, určené pro malé a střední
  • Enterprise, zaměřené přednostně na velké podniky, s doporučeným počtem zaměstnanců 250 a více.

Uvedené edice se liší svými licenčními podmínkami, cenou, jakož i rozsahem dostupných modulů a funkcí.

Business edice Dynamics 365 je komplexním cloudovým byznys řešením pro malé a střední podniky, pokrývající moduly:

  • Financials
    Modul založený na původním Dynamics NAV, poskytuje zjednodušenou funkcionalitu pro potřeby malých a středních podniků.
  • Sales
    Modul, založený na původním Dynamic CRM, poskytující základní funkcionalitu řízení prodeje a managementu zákazníků, přizpůsobenou pro malé a střední podniky.
  • Marketing
    Modul bude dostupný v první polovině roku 2017.

Business edice Dynamics 365 je ideálním řešením pro malé a střední společnosti, které chtějí rychle a pohodlně vyřešit optimalizaci a konsolidaci jejich klíčových podnikových procesů a řídit kompletní agendu v jedné aplikaci. Díky své cloudové povaze může být řešení zprovozněno velmi rychle a jednoduše, bez nutnosti dodatečných nákladů na IT infrastrukturu či provoz řešení.
v Enterprise edícii.

Enterprise edice Dynamics 365 je kromě preferovaného cloudového variantu dostupná i jako on-premise řešení. Zákazníkům z prostředí velkých společností nabízí následující moduly:

  • Operations
    Modul, založený na původním Dynamics AX, poskytuje kompletní ERP funkcionalitu.
  • Sales
    Modul, založený na původním Dynamics CRM, poskytuje prostředky pro řízení obchodních procesů a management zákazníků.
  • Marketing
    Modul pro management a exekuci marketingových kampaní a jejich aktivit.
  • Customer Service
    Modul zajišťuje komplexní pokytuje řízení služeb zákazníkům, od řízeného zpracování zákaznických požadavků až po znalostní bázi či zákaznické samoobslužné portály.
  • Project Service
    Modul pro podporu řízení a plánování projektů včetně rozpočtování, managementu zdrojů apod.
  • Field Service
    Modul podporující obsluhu zákazníků nebo poskytování služeb v terénu, rozšiřuje možnosti mobility v rámci Dynamics 365.

Enterprise edice Dynamics 365 je kromě preferované cloudové varianty dostupná i jako on-premise řešení. Zákazníkům z prostředí velkých společností poskytuje kompletní funkcionalitu byznys platformy, plně přizpůsobitelnou jejich potřebám a integrovatelnou s ostatními systémy.

Nové možnosti přizpůsobení a tvorby vlastních byznys aplikací

Power BI, PowerApps a Microsoft Flow

Dynamics 365 přináší velké změny i v oblasti možností rozšiřování a přizpůsobování funkcionalit řešení. Pružnost řešení byla ještě více posunuta do rukou byznys „power“ uživatelů, kteří díky novému konceptu PowerApps a Microsoft Flow mohou sami, bez nutnosti programování, vytvářet byznys aplikace, které využívají data z Dynamics 365 a propojují nebo definují nad nimi nové byznys procesy. Základním kamenem je přitom společný datový model platforem Dynamics 365 a Office 365, tzv. Common Data Model. Ten unifikuje přístup a pohled na data a je dostupný nejen pro tvorbu vlastních aplikací, ale i pro integraci s externími systémy.

Dynamics 365 dashboard

Jednotné používateľské prostredie prepojených aplikácií

Jaké řešení si vybrat?

Dynamics 365 přináší i nové podmínky licencování, které jsou nyní mnohem flexibilnější. Zákazník si tak může řešení vyskládat přesně podle jeho potřeb a optimalizovat licenční a provozní náklady.

Při výběru vhodného řešení a potřebné kombinace modulů/licencí doporučujeme zodpovědět si několik klíčových otázek:

  • Kolik uživatelů bude s řešením pracovat?
  • Je požadováno on-premise řešení nebo lze využít výhody cloudového řešení?
  • Zahrnují byznys požadavky funkcionalitu Customer Service, Project Service nebo Field Service?
  • Jaké další rozšíření či úpravy řešení se předpokládají?

Naše společnost, jako dlouholetý a zkušený partner společnosti Microsoft, vám velice ráda poradí se správným výběrem, přípravou, stejně jako s celou realizací vašeho Dynamics 365 řešení.

Richard Sládek

Kontaktujte nás

Pokud máte otázky nebo zájem o některé z našich řešení

Tato stránka používá cookies

Soubory cookie používáme pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránek, pro poskytování funkcí sociálních médií a pro vylepšení a přizpůsobení obsahu a reklam. Více o cookies

Používáte zastaralý prohlížeč. Můžete si jej aktualizovat na této stránce.