Ve slovenské společnosti Zeppelin SK jsme v průběhu roku 2019 aktualizovali aplikaci Interní management směrnic na nejnovější verzi Microsoft SharePoint 2019. Původní aplikace byla postavena na platformě Microsoft SharePoint 2010, která již byla technologicky zastaralá a bez přímé podpory Microsoftu.
Zeppelin SK, jako výhradní zástupce značky Caterpillar na Slovensku, patří mezi lídry v prodeji stavebních, zemních, lomových strojů a energetických systémů na Slovensku. Společnost se primárně zaměřuje na prodej, nákup, servis, opravu či pronájem stavebních a silničních strojů, motorů a malé stavební mechanizace.
Zaměstnanci společnosti využívají při své práci téměř dennodenně Interní systém na správu dokumentů (Integrovaný manažerský systém – IMS), který v minulosti:
- kompletně nahradil papírové zpracování řídící dokumentace;
- digitalizoval řízení schvalování a mapování procesů;
- implementoval prvky norem ISO 14001: 2015 a ISO 9001: 2015;
- zrychlil vybavovací cyklus;
- zlepšil přehled v řízené dokumentaci;
- zpřehlednil průběh zpracování dat;
- zvýšil bezpečnost informací.
Původní řešení postavené na bázi Microsoft SharePoint 2010 Foundation bylo již technologicky zastaralé a ohrožené ztrátou podpory ze strany Microsoftu z hlediska rozvoje platformy SharePoint. Vedení společnosti se proto rozhodlo aktualizovat původní verzi řešení na platformu SharePoint 2019 s požadavkem zachovat i původní funkcionality systému.
Mezi hlavní cíle projektu patřilo:
- vytvoření efektivního nástroje pro podporu zavedení, správy a rozvoje integrovaného manažerského systému;
- maximální využití stávajícího řešení a jeho procesů;
- zachování původní struktury řešení;
- migrace všech dat do nového systému;
- možnost dalšího rozvoje řešení.
Díky tomu, že jsme v projektu využili část stávajícího řešení, nebylo nutné budovat novou aplikaci od základů. Rozsáhlá technologická změna si však vyžadovala přepracování formulářů, procesů a automatizace. Mezi ty pracnější aktivity patřila migrace údajů ze SharePoint 2010 na SharePoint 2019 přes několik dalších mezi prostředí. Nové řešení zachovalo původní nastavení, které bylo pro společnost důležité a zároveň přineslo otevřenost potřebnou pro další rozvoj.
Projekt byl rozdělen do dvou fází. Cílem první fáze bylo ověření navrženého postupu migrace dat a analýza dopadů z pohledu zachování funkcionality. Ve druhé fázi byly implementovány nezbytné aplikační změny a finální migrace dat.
Před uvedením do ostrého provozu v produkčním prostředí společnost provedla testování řešení. Během testování byly provedeny některé nezbytné úpravy a nastavení tak, aby systém plně vyhovoval ostrému provozu u uživatele.
Technologická aktualizace Interního managementu směrnic přinesla společnosti:
- zachování plně funkční aplikace v novém prostředí;
- možnost rozvoje aplikace o nové funkcionality;
- produktovou podporu přímo od společnosti Microsoft.
Máte zájem o zefektivnění procesů ve vaší společnosti? Neváhejte nás kontaktovat, rádi vám poskytneme bezplatnou konzultaci.