Pro Sberbank CZ, a.s., jsme ve spolupráci s Unicorn Systems a.s. realizovali v průběhu roku 2017 rozsáhlou analýzu a Proof of Concept (PoC) k nasazení CRM řešení. Na jejich základě se umí banka rozhodnout o dalším inovativním kroku směrem k digitální transformaci a vhodnosti implementace Microsoft Dynamics 365 v bankovním prostředí.
Každému většímu (i menšímu) projektu, při kterém dochází ke komplexnímu nahrazení či implementaci nového core IT systému, předchází rozsáhlá analýza a tzv. Proof of Concept (PoC). Jde o hloubkové zanalyzování prostředí, byznys požadavků, IT infrastruktury, potřebných systémových integrací či nákladů na řešení, jakož i o vypracování implementačního návrhu.
PoC má prokázat a ověřit nejen komerční využitelnost řešení, ale především schopnost jeho realizace a nasazení v daném prostředí. Cílem je najít nejefektivnější technologie, které se použijí při vývoji a nastavit projekt do detailů tak, aby následná implementace proběhla úspěšně a za rozumnou cenu.
Ve všeobecnosti se setkáváme s tím, že čím více zkušeností má klient s implementací IT řešení, tím více bude trvat na realizaci Proof of Concept (PoC) předtím, než se začne samotná implementace. V dnešní době je minimálně při středně velkých či velkých projektech PoC nezbytností.
Řízení vztahů se zákazníky, obchodní a prodejní aktivity, jakož i všechny důležité zákaznické informace jsou dnes ve Sberbance zaznamenávány prostřednictvím custom aplikace. Na základě nově vzniklé potřeby nahradit custom aplikaci a implementovat moderní CRM řešení jsme v průběhu roku 2017 realizovali pro Sberbank CZ rozsáhlou analýzu a Proof of Concept.
V rámci ní jsme se soustředili především na požadavky z oblasti Retailového a Korporátního bankovnictví, přesněji na:
Hlavním požadavkem byla implementace řešení, které zefektivní a zmodernizuje obchodní/prodejní procesy, zlepší péči o zákazníky a zvýší možnosti prodeje s využitím moderních technologií a trendů.
Neméně důležité požadavky banky na CRM systém zahrnovaly uživatelskou přívětivost a integraci na systémy třetích stran, což eliminuje potřebu vyhledávání informací v různých systémech banky i mimo banku. Není nutné připomínat, že agregace všech informací do jednoho systému několikanásobně zvýší rychlost obsluhy klientů banky.
Realizovaný PoC prokázal přínosy implementace v bance, kdy spolu s uživatelsky přívětivým CRM řešením získá banka rovněž:
Nativní reporting nad platformou Microsoft Dynamics 365 poskytne nevyhnutný manažerský přehled o obchodních aktivitách jednotlivých prodejců/poboček a úspěšnosti prodeje produktů v rámci portfolia, díky kterým může banka na základě reálných dat rozhodovat o budoucích strategických krocích.
Hlavní tématem PoC byl i výběr verze, v které by se měl systém implementovat. Na základě studií, provedených společně se společností Unicorn, si Sberbank zvolila za nejvhodnější platformu Microsoft Dynamics 365, tedy řešení v cloudu a v nejaktuálnější dostupné verzi. Nasazení řešení v cloudu bance přinese optimalizaci nákladů, škálovatelnost řešení a vyšší rychlost nasazení.
Realizované PoC a analýza poslouží během budoucí implementace jako podklad k vybudování moderního operativního CRM systému pro péči o klienty. Na implementaci řešení pro banku jsme jako subdodavatel spolupracovaly s naším partnerem, společností Unicorn, a PoC jsme dodaly v určeném časovém horizontu.