Novinky

Saudações de Lisboa! (Pozdrav z Lisabonu!) Jinak řečeno, na co se můžeme těšit v blízké době v Dynamics 365?

Během 13-17. března se v Lisabonu konal 8. ročník konference extremeCRM, setkání zákazníků a partnerů Microsoftu věnujících se řešením založených na Dynamics CRM.

Millennium na Extreme365 konferencii v Lisabone

V době, kdy u nás teprve doznívala zima, se Lisabon rozhodně vyplatilo navštívit i kvůli teplému jarnímu počasí a kouzelné atmosféře města. Ten pracovní důvod nebyl ale o nic méně zajímavý a zábavný. Bylo to velmi inspirativních a podnětných 5 dní, z nichž bych rád vybral pár klíčových “takeaways”::

Microsoft Dynamics 365 – Business Edition

První postřeh – člověk se přihlásil na konferenci extremeCRM, ale přišel na konferenci extreme365 🙂 Několik měsíců tu máme “staronový” Dynamics 365 a Microsoft i zde potvrdil, že platforma byznys aplikací Dynamics 365 je pro něj klíčová a intenzivně investuje do jejího rozvoje.

Ještě v tomto pololetí nás čeká evedení Business Edition, která chce agresivně zaútočit na segment malých a středních firem – cenou, jakož i “zjednodušenou” funkcionalitou, přizpůsobenou jejich potřebám. Těším se, protože pro jakoukoliv “malou” firmu vznikne velmi zajímavé a komplexní řešení Office365 + Dynamics365, perfektně propojené, dostupné i z mobilního zařízení a nebude k tomu zapotřebí ani jeden vlastní server (a skoro jsem měl na jazyku, že ani jeden ajťák 🙂 )

Millennium na Extreme365 konferencii v Lisabone

User experience

Rok 2017 bude pro Microsoft Dynamics 365 kromě zmiňované biznis edici v znamení 3 kľíčových oblastí: user experience, customer insights a integrace s LinkedIn.

V oblasti user experience nebo jako my, „roduvěrní“ Slováci říkáme – uživatelského zážitku – se můžeme těšit na další zlepšení v podobě vzhledu, přizpůsobitelnosti a funkčnosti aplikací – a to nejen na webu, ale i v mobilní aplikaci. Konečně se dočkáme možnosti změnit barvu textu v políčku (ano, já vím :)) Novinek bude ale samozřejmě více, od nových ovládacích prvků až po chytré zobrazování správných informací ve správný čas.

Customer a Relationship Insights

Customer Insights a s nimi související Relationship Insights jsou mé dvě nové oblíbené “buzzwords”. Jednak jsou z kategorie nepřeložitelných, ale hlavně dobře vystihují, o čem by dnes mělo být moderní CRM – inteligentně a účelově sbírat, analyzovat a zobrazovat důležité údaje o zákaznících či prospektech. Důležité je přitom to “inteligentní“, protože nová funkcionalita má využívat strojové učení a algoritmy pro poskytování pokud možno opravdu relevantních výstupů.

Co to znamená v praxi? Například chytré (a automatické) rozpoznání, že vám přišel e-mail od stávajícího zákazníka, který v něm vyjadřuje výhrady k nějaké službě nebo e-mail od neznámé osoby, žádající bližší informace o produktu. To první se automaticky vyhodnotí jako nový servisní požadavek pro stávajícího zákazníka a to druhé jako nový lead pro daný produkt. A vyskočí to na vás rovnou na dashboardu a pěkně graficky 🙂

extreme 365 a customer-insights

Propojení s LinkedIn

Microsoft před necelým rokem koupil LinkedIn LinkedIn za neuvěřitelných 26 miliard dolarů, to už víme. Teprve nyní se ale začíná odkrývat, co to přinese v praxi. Kromě zlepšování obchodních funkcí samotného LinkedInu (ve formě zvláštní služby zvané Sales Navigator – jinak skvělá věc) se samozřejmě pracuje i na propojení LinkedIn a Dynamics 365.

Přímo v CRM si tak budeme moci například prohlédnout profil dotyčné osoby na LinkedIn, ale hlavně synchronizovat komunikaci s danou osobou přes LinkedIn i do CRM a LinkedIn se stane dalším komunikačním kanálem, se kterým bude možné v CRM pracovat.

Millennium na Extreme365 konferencii v Lisabone

Proč cloud?

Poslední klíčový postřeh je pro mně trošku smutný, ale zároveň motivační. Máme my na Slovensku a v České republice ještě co dohánět! Přinášení inovativních funkcí v takovém tempu a množství, to vyžaduje velmi agilní vývoj produktu a jeho zpřístupnění zákazníkům. Bez cloudu by to nebylo možné – neumím si představit, jak by jakýkoliv zákazník řešil každé čtvrtletí nebo pololetí nasazení nové aktualizace. V onlinovém prostředí je vše zajištěno – řekněme že samo – a nové funkce se zpřístupňují kontinuálně. Pokud chci mít jako zákazník opravdu moderní řešení obsahující stále zajímavější nové funkce, je pro mě nejpohodlnější a nejlevnější cestou využívat cloud.

Mnozí dnes staví argumentaci ve prospěch cloudu na snížení IT nákladů a oproštěni IT provozu. Omyl. Skutečná síla cloudu je v dynamice, dostupnosti a propojení služeb, které nabízí a v on-premisovom prostředí by byly jen velmi náročně dosažitelné.

Letos se poprvé konference zaměřila i na zákazníky, kterým byly věnovány poslední dva dny. Pevně věřím, že se tam příští rok uvidíme a budete to moci vidět na vlastní oči 🙂

Richard Sládek