Slovenský pozemkový fond (SPF) se transformuje na digitální a vysoce transparentní organizaci. V rámci projektu rozvoje elektronických služeb jsme zefektivnili a plně zelektronizovali proces podávání žádostí, o které je nejčastější zájem. Jsme hrdí také na to, že SPF získal cenu BRISK za zlepšování elektronických služeb státu a důslednou implementaci jednotného design manuálu na webovém sídle fondu.
Slovenský pozemkový fond spravuje půdu a související nemovitosti ve vlastnictví Slovenské republiky a neidentifikovaných vlastníků. Ročně zastřeší přes 30 000 žádostí.
SPF se však postupem času ocitl v nelehké situaci. Informační systém fondu měl rozsáhlý technologický dluh. Podání jednotlivých žádostí vyžadovalo papírové zpracování, což značně prodlužovalo celý proces. Vedení fondu vnímalo tyto rezervy a nastínilo vizi, jak je eliminovat. Řešením byla digitální transformace procesů. Ve snaze urychlit a ztransparentnit vyřizování podání se SPF rozhodl zelektronizovat své procesy a výrazně zlepšit své služby občanům.
Řešení přineslo úplnou elektronizaci následujících žádostí:
Tyto žádosti prošly rozsáhlou přeměnou. Proces byl kompletně revidován, redesignován a plně elektronizován. Ověřování uživatele se provádí prostřednictvím eID přes Ústřední portál veřejné správy. Odpadá jakákoli návštěva notáře nebo jiného úřadu. Žádost lze podat z pohodlí domova. Výhodou řešení z pohledu referentů SPF je zvýšení kvality dodaných příloh – systém uživatele provede formulářem a vyptá si pouze dokumenty, které jsou pro žádost nezbytně nutné. Tato vlastnost ušetří řadu interakcí mezi žadatelem a fondem, které byly do té doby běžné.
Projekt výrazně zkrátil čas realizace podání a maximálně zjednodušil celý proces.
„Těší nás, že jsme součástí přeměny Slovenského pozemkového fondu na plně digitální proklienskou organizaci. Na straně zákazníka jsme se setkali s vysokou odborností a profesionalitou. Společně s kolegy ze SPF pomáháme tvořit lepší stát – vnášet větší transparentnost do jeho fungování a nastavit standardy v rámci poskytování elektronických služeb.“
– Miroslav Krempaský, CEO, Millennium
Při návrhu nového řešení jsme postupovali podle jednotného designu manuálu elektronických služeb a webových sídel (ID-SK). Jedná se o manuál, jehož cílem je sjednotit uživatelská rozhraní a způsob komunikace s uživatelem při poskytování elektronických služeb na Slovensku.
O jednotný design manuálu ID-SK se na Slovensku stará tým BRISK na Ministerstvu investic, regionálního rozvoje a informatizace SR. Kromě toho BRISK uděluje i cenu za činnosti, které mají potenciál zlepšit uživatelskou kvalitu služeb a webů státní správy. Letos získal významné ocenění BRISK právě SPF za zlepšování elektronických služeb státu a důslednou implementaci ID-SK na webovém sídle fondu.
Jsme hrdí na to, že Millennium je první IT společností na Slovensku, která dodala státní organizaci projekt detailně vycházející z designu manuálu ID-SK, který byl zároveň úzce integrován na Ústřední portál veřejné správy.
Nové řešení jsme postavili na inovativním systému pro management obsahu Orchard Core a databázovém systému Microsoft SQL Server. Nadále budeme spolupracovat se SPF na digitální přeměně organizaci a přinášet vám informace o následujícím rozvoji.
Pokud hledáte řešení, které by zefektivnilo vaše obchodní procesy, neváhejte nás kontaktovat. Jsme připraveni si společně projít vaše požadavky a navrhnout optimální řešení.