Zlepšujeme elektronickou komunikaci mezi občanem a státem

13. června 2022

Zlepšujeme elektronickou komunikaci mezi občanem a státem

Slovenský pozemkový fond (SPF) se transformuje na digitální a vysoce transparentní organizaci. V rámci projektu rozvoje elektronických služeb jsme zefektivnili a plně zelektronizovali proces podávání žádostí, o které je nejčastější zájem. Jsme hrdí také na to, že SPF získal cenu BRISK za zlepšování elektronických služeb státu a důslednou implementaci jednotného design manuálu na webovém sídle fondu.

Slovenský pozemkový fond spravuje půdu a související nemovitosti ve vlastnictví Slovenské republiky a neidentifikovaných vlastníků. Ročně zastřeší přes 30 000 žádostí.

SPF se však postupem času ocitl v nelehké situaci. Informační systém fondu měl rozsáhlý technologický dluh. Podání jednotlivých žádostí vyžadovalo papírové zpracování, což značně prodlužovalo celý proces. Vedení fondu vnímalo tyto rezervy a nastínilo vizi, jak je eliminovat. Řešením byla digitální transformace procesů. Ve snaze urychlit a ztransparentnit vyřizování podání se SPF rozhodl zelektronizovat své procesy a výrazně zlepšit své služby občanům.

Jednodušší podání žádosti

Řešení přineslo úplnou elektronizaci následujících žádostí:

  • Žádost o převod správy, o převod vlastnického práva, o záměnu nebo o zřízení věcného břemene;
  • Žádost o pronájem pozemku;
  • Žádost o vydání stanoviska k řízení podle stavebního zákona.

Tyto žádosti prošly rozsáhlou přeměnou. Proces byl kompletně revidován, redesignován a plně elektronizován. Ověřování uživatele se provádí prostřednictvím eID přes Ústřední portál veřejné správy. Odpadá jakákoli návštěva notáře nebo jiného úřadu. Žádost lze podat z pohodlí domova. Výhodou řešení z pohledu referentů SPF je zvýšení kvality dodaných příloh – systém uživatele provede formulářem a vyptá si pouze dokumenty, které jsou pro žádost nezbytně nutné. Tato vlastnost ušetří řadu interakcí mezi žadatelem a fondem, které byly do té doby běžné.

Projekt výrazně zkrátil čas realizace podání a maximálně zjednodušil celý proces.

„Těší nás, že jsme součástí přeměny Slovenského pozemkového fondu na plně digitální proklienskou organizaci. Na straně zákazníka jsme se setkali s vysokou odborností a profesionalitou. Společně s kolegy ze SPF pomáháme tvořit lepší stát – vnášet větší transparentnost do jeho fungování a nastavit standardy v rámci poskytování elektronických služeb.“
Miroslav Krempaský, CEO, Millennium

 

Cena BRISK za zlepšování elektronických služeb státu

Při návrhu nového řešení jsme postupovali podle jednotného designu manuálu elektronických služeb a webových sídel (ID-SK). Jedná se o manuál, jehož cílem je sjednotit uživatelská rozhraní a způsob komunikace s uživatelem při poskytování elektronických služeb na Slovensku.

O jednotný design manuálu ID-SK se na Slovensku stará tým BRISK na Ministerstvu investic, regionálního rozvoje a informatizace SR. Kromě toho BRISK uděluje i cenu za činnosti, které mají potenciál zlepšit uživatelskou kvalitu služeb a webů státní správy. Letos získal významné ocenění BRISK právě SPF za zlepšování elektronických služeb státu a důslednou implementaci ID-SK na webovém sídle fondu.

Jsme hrdí na to, že Millennium je první IT společností na Slovensku, která dodala státní organizaci projekt detailně vycházející z designu manuálu ID-SK, který byl zároveň úzce integrován na Ústřední portál veřejné správy.

Jaké výhody získal žadatel?

  • Elektronická komunikace mezi žadatelem a SPF – podání žádosti bez nutnosti jejího manuálního zasílání.
  • Využití eID – odpadá potřeba notářského ověřování žádosti a její zasílání poštou.
  • Efektivnější a rychlejší podání žádosti z pohodlí domova.
  • Intuitivní a uživatelsky přívětivé prostředí.
  • Snížení počtu formulářových polí a počtu příloh nezbytných pro podání žádostí.

Jaké další benefity přinesla elektronizace žádostí?

  • Automatizace procesu podání žádosti – bez nutnosti dodatečné manuální kontroly ze strany SPF.
  • Digitální a bezpečné zpracování žádosti – přihlášení se do služby Elektronické podání přes občanský průkaz s elektronickým čipem (eID).
  • Propojení služby s ústředním portálem veřejné správy slovensko.sk a dalšími registry třetích stran..
  • Unifikovaná struktura jednotlivých formulářů.

Nové řešení jsme postavili na inovativním systému pro management obsahu Orchard Core a databázovém systému Microsoft SQL Server. Nadále budeme spolupracovat se SPF na digitální přeměně organizaci a přinášet vám informace o následujícím rozvoji.

Pokud hledáte řešení, které by zefektivnilo vaše obchodní procesy, neváhejte nás kontaktovat. Jsme připraveni si společně projít vaše požadavky a navrhnout optimální řešení.

Kontaktujte nás

Pokud máte otázky nebo zájem o některé z našich řešení

Tato stránka používá cookies

Soubory cookie používáme pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránek, pro poskytování funkcí sociálních médií a pro vylepšení a přizpůsobení obsahu a reklam. Více o cookies

Používáte zastaralý prohlížeč. Můžete si jej aktualizovat na této stránce.