Portus Praha je nezisková organizace, která aktivně podporuje lidi s mentálním postižením. Samotné poslání organizace, její dobročinné aktivity či zájem pomáhat jiným nám byly tak sympatické, že jsme nezaváhali ani chvíli, když se na nás obrátili s prosbou o pro bono pomoc při customizaci jejich CRM a zaškolení uživatelů.
Portus Praha, z. ú. je obecně prospěšná společnost, jejímž hlavním posláním je napomáhat, aby lidé s mentálním postižením nebyly vyčleňování z naší společnosti. Podporuje a pomáhá jim důstojně bydlet, pracovat a rozvíjet se bez rozdílu vůči zbytku společnosti.
V rámci své činnosti pořádají nadační akce, školení a vzdělávací kurzy či vyrábějí dárkové předměty a tzv. „dobroty s příběhem“. Mezi jejich nejznámější aktivitu patří Cihla – celostátní benefiční sbírková a osvětová kampaň.
Realizace všech výše zmíněných aktivit vyžadovalo značné koordinační úsilí, jakož i existenci CRM systému na evidování a správu kontaktů, se kterými Portus Praha přicházel dennodenně do kontaktu. Organizace proto v průběhu roku 2017 rozhodla o in-house implementaci CRM systému Dynamics CRM. Nasazené CRM řešení, které nebylo přizpůsobeno potřebám organizace, však neumožňovalo využít plný potenciál systému pro řízení vztahů se zákazníky.
V září 2017 se na nás Portus Praha obrátil s prosbou o dobrovolnou činnost – zaškolení jejich zaměstnanců do Dynamics CRM a případně o customizaci systému. Nakolik nám byly aktivity organizace nesmírně sympatické, neváhali jsme ani chvíli a okamžitě jsme se pustili do této spolupráce.
Fáze č. 1: Customizace CRM řešení
Po počáteční analýze bylo zjištěno, že nasazené CRM řešení, které nebylo přizpůsobeno potřebám organizace, neumožňovalo využít plný potenciál práce se systémem a všechny jeho výhody. Po dvou setkáních jsme se dohodli na customizaci tak, aby plně naplnil potřeby a očekávání organizace.
V rámci customizace řešení jsme implementovali následné zásadní změny v CRM:
Po customizaci systému proběhlo dvoudenní školení:
Je třeba zmínit, že spolupráce probíhala ve velmi přátelské a domácké atmosféře – přímo v prostorách Portus Praha. Věříme, že i díky naší pomoci bude organizace realizovat své výjimečné aktivity efektivněji.
Kromě poděkování z naší strany za tuto skvělou zkušenost a špičkovou spolupráci se zaměstnanci Portus Praha bychom rádi vyzdvihli taky přístup a výborně odvedenou práci naší CRM konzultantky, Olgy Rembish, která se plně podílela na této dobročinné aktivitě. To dokazuje i vyjádření od PR manažerky Portus Praha ohledně naší spolupráce:
„Zavedení CRM do Portusu jsme plánovali téměř rok a spolupráce s Millenniem nás rychle posunula k cíli. Byly jsme nadšeni, jelikož během velmi krátké doby nám Olga Rembish přizpůsobila systém na míru a připravila školení pro celou organizaci. Nyní se již lépe můžeme starat o naše klienty i dárce. Za celý Portus tímto děkuje,“ Gabriela Štěpánková, PR AKCE CIHLA.
Autor článku: Michaela Magátová