4. srpna 2020

Řízení marketingových aktivit v CRM aplikaci

V dnešním konkurenčním prostředí, kdy je stále náročnější si udržet stávající zákazníky a získat nové, musí firmy mnohokrát hledat nové cesty, které by jim přinesly zvýšení zisku. Obchodu v tomto pomáhá i dobře fungující marketing. Pomocí CRM aplikace lze kromě obchodní agendy zastřešit i řízení marketingových aktivit.

Dobře zvolená marketingová strategie je jedním z klíčových nástrojů důležitých pro budování vztahů se zákazníky, udržování jejich důvěry a loajality. I v tomto případě platí, že pořádek v údajích je polovina úspěchu. To se týká nejen velkých korporací, ale i středních a menších firem. Pomocí CRM aplikace postavené na Microsoft Dynamics 365 je možné efektivně řídit marketingové kampaně a na jednom místě soustředit všechny kontakty, na které firma cíli komunikaci.

V předpřipravené CRM aplikaci, kterou přinášíme zákazníkům, je možné tyto aktivity vytvářet jednoduchým způsobem. Stačí jen pár kliků.

CRM_markerting

V základním nastavení CRM aplikace se v marketingové části nachází možnost založit:

  • marketingové seznamy;
  • marketingové kampaně.

Marketingové seznamy obsahují název, typ (např. statický, dynamický seznam), telefonní čísla, sídelní, fakturační či e-mailové adresy existujících nebo potenciálních zákazníků, kterým se posílají například elektronické newslettery, pozvánky na různé akce nebo kampaně. Není třeba, aby seznamy zahrnovaly všechny zmíněné informace. Mohou se lišit případ od případu, podle toho jaký způsob komunikace firmy preferují.

Seznamy je možné vytvořit z interních záznamů – leadů a kontaktů, které firma eviduje přímo v CRM aplikaci anebo nahrát externí seznam (např. vytvořený z databáze FinStat a pod.).

Marketingové kampaně se zakládají podobně jako marketingové seznamy. V CRM aplikaci lze vyplnit položky jako název, kód a typ kampaně, komunikační jazyk, rozpočet kampaně, navrhovaný začátek a konec či bližší popis kampaně. Na časové ose lze sledovat veškeré aktivity týkající se kampaně, například kdo kampaň založil, kdo upravil pozvánku, kdo rozeslal newsletter a podobně.

CRM_marketingova kampan

Značení marketingových aktivit v různých Excel či Word dokumentech může stačit k tomu, aby se na jednotlivé aktivity nezapomnělo. Nicméně málokdy to poskytne širší pohled na aktivity firmy, které by mohly díky jejich cílenému rozvoji přinést nový byznys.

Pravidelné zaznamenávání marketingových činností, naopak, obchodníkovi nabízí přehled o tom, co se na vybrané cílové skupiny komunikovalo, co je nejvíce zaujalo a co by mohl v konečném důsledku obchodně dále rozvinout.

Řídíte ve vaší firmě marketingové aktivity jiným způsobem a neznáte výhody jejich záznamu v CRM aplikaci? Přinášíme vám odpovědi na nejčastější zákaznické dotazy.

Seznam e-mailových kontaktů si značíme v tabulce, kterou pravidelně aktualizuje kolegyně z marketingu a sdílí ji s našimi obchodníky. Jaké benefity nám tedy přinese jejich záznam v CRM aplikaci?

Jednou z výhod tvorby seznamů pro různé marketingové aktivity v CRM aplikaci, je právě jejich jednoduchá aktualizace. Pokud si seznam nastavíte jako dynamický, automaticky se do něj zařadí všechny záznamy v CRM aplikaci. To se týká i těch kontaktů, které budou přibývat postupně. Díky tomu budete mít k dispozici vždy aktuální marketingové seznamy bez nutnosti jejich manuální úpravy. Navíc nastavením různých podmínek v marketingovém seznamu dokážete vytvořit jednotlivé cílové skupiny tak, aby byla vaše komunikace směrována na správné publikum.

Je možné propojit CRM aplikaci i s jinými marketingovými nástroji? Pokud ano, které by to mohly být a co by nám to přineslo?

CRM aplikaci lze propojit s jinými nástroji, které vnesou hlubší pohled na uskutečněné aktivity, což může ovlivnit jejich budoucí plánování. Například ProMailChimp add-on je integrační nástroj, díky kterému lze přímo v CRM aplikaci sledovat statistiky – např. počet zaslaných newsletterů a jejich úspěšné doručení, případně nedoručení / počet otevřených newsletterů / informace o tom, které texty lidi zaujaly nejvíce / kdo se odhlásil z odběru novinek a pod.

Propojení marketingového seznamu s nástrojem BizMachine zase umožní například sběr dat o návštěvnících vaší webové stránky. Na trhu existuje velké množství doplňkových marketingových aplikací, které jsou kompatibilní s Microsoft Dynamics 365.

Co když někteří naši zákazníci nemají zájem o zasílání marketingových kampaní? Je to v CRM aplikaci ošetřené z hlediska GDPR?

Nařízení o ochranně osobních údajů známé jako GDPR se pro mnohé malé a střední podniky stalo strašákem. Není třeba však mít obavy. CRM aplikace umožňuje spravovat pro kontakty a leady i tyto informace. Nastavíte je v marketingových seznamech, kde jednoduše vyloučíte kontakty, které si nepřejí dostávat marketingové kampaně.

Marketingové aktivity jsou jen prvním krokem k rozvoji obchodních příležitostí. Co všechno můžete řešit díky jedné CRM aplikaci v rámci obchodní agendy se dozvíte v článku: CRM pro střední a malé firmy.

Pokud hledáte systém, který by zefektivnil vaše obchodní a marketingové procesy, neváhejte nás kontaktovat. Jsme připraveni si společně projít vaše požadavky a navrhnout optimální řešení.

Kontaktujte nás

Pokud máte otázky nebo zájem o některé z našich řešení

Tato stránka používá cookies

Soubory cookie používáme pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránek, pro poskytování funkcí sociálních médií a pro vylepšení a přizpůsobení obsahu a reklam. Více o cookies

Používáte zastaralý prohlížeč. Můžete si jej aktualizovat na této stránce.