6. října 2022

Delivery Manažer Vladko: Důvěra, respekt a profesionalita jsou klíčem k oboustranné spokojenosti

Jaká je náplň práce Delivery Manažera? Co si na ní nejvíce cení a co používá k tomu, aby měl čistou mysl? Na tyto a další otázky odpověděl náš kolega Vladko, který pracuje v Millenniu již přes 10 let.

V letošním roce jsme vám již přinesli rozhovor s naší test analytičkou Katkou, hlavou supportního týmu Petem a konzultantkou Madlen. Dnes si můžete přečíst rozhovor s naším Delivery Manažerem Vladkem. Přiblížil nám své zkušenosti a dal cenné rady.

Jsi součástí rozbíhajícího se projektu téměř od úplného začátku. Po podpisu smlouvy přebíráš štafetu a máš pod palcem celý chod projektu. Popiš nám ve zkratce, které nejdůležitější činnosti jdou za tebou?

Do projektu přicházím mnohdy v době, kdy „projekt“ nazýváme teprve „příležitostí“, a to během obchodního procesu v podobě byznysových konzultací. V rámci nich společně s kolegy z obchodu představujeme zákazníkům naše portfolio služeb, snažíme se pochopit potřeby a očekávání zákazníka, představujeme naši vizi a hledáme průnik naší budoucí spolupráce. Připravuji cenové nabídky, ve kterých se zaměřuji na byznysový a případně technický návrh řešení. Účastním se i setkání na obhajobě cenových nabídek a jsem k dispozici zákazníkům, pokud potřebují cokoliv vysvětlit, doplnit. Během samotného projektu vedu tým odborníků na naší straně a také jsem partnerem pro našeho zákazníka a jeho tým. Dopomáhá k tomu agilní řízení projektů, které vyžaduje úzký kontakt obou týmů a naši velkou flexibilitu. A to je jedna z činností, která mě na mé práci baví – být při tom, když se vymýšlejí řešení, která pomáhají, sdílet se zákazníkem průběžné výsledky a diskutovat o dalších krocích. Má to svoji dynamiku, díky které se nikdy nenudím.😊

Kromě toho jsem zodpovědný za rozpočty projektů, harmonogramy a rozvržení času kolegů v týmu tak, abychom stíhali včas dodat finální řešení. Samozřejmě, přitom řeším i případnou administrativu.

Vedeš několik projektů najednou. Co ti pomáhá nezapomenout na něco důležitého? Našel sis nějakou pomůcku, díky které máš „pořádek v hlavě i v projektech“?

Zjistil jsem, že mi pomáhá, když nedržím úkoly a povinnosti příliš dlouho jen v hlavě, ale si je hned poznamenám. Díky čisté mysli se totiž dokážu mnohem snáze soustředit na kreativní práci, důležité, ale i běžné úkoly. Líbí se mi systém osobní produktivity „Getting Things Done“, což lze volně přeložit jako „mít vše hotové“. Z tohoto systému jsem si vzal věci, které mi vyhovují. Například pomáhá mi řídit můj čas, priority a zlepšovat sebeorganizaci. Vše důležité si ihned zapisuji digitálně, poznámky do aplikace OneNote, úkoly do aplikace To Do. Tyto aplikace mám synchronizovány s mobilem, počítačem i tabletem. Vím, že na nic podstatného nezapomenu a poznámky s úkoly mám k dispozici kdykoli, co mě uklidňuje.

Kromě toho jsem vypozoroval, ve které části dne jsem nejefektivnější. Například mezi 9:00 a 12:00 hodinou se dokážu nejlépe soustředit na kreativní činnosti. Podle toho si pak plánuji i zbytek pracovního dne. Zvykl jsem si vyhrazovat si i časové bloky, během kterých se věnuji jen jednomu projektu a neskáču tak z projektu na projekt. Takto se umím rychleji ponořit do úkolu, vyřešit jej a opět s čistou myslí pokračovat dál. Samozřejmě to nelze dodržet za všech okolností, ale našel jsem si v tom systém, který mně osobně velmi pomáhá.

Vzpomněl si, že vedeš interní tým a zároveň velmi úzce spolupracuješ s týmem na straně zákazníka. Byla to pro tebe zpočátku velká výzva? Jak to vnímáš dnes, po více než 10 letech v Millenniu?

Když se vrátím v čase, spolupráce se zákazníkem byla odlišná a méně interaktivní. Nejdříve jsem „řídil“ jen náš interní tým. Kdysi jsme nebyli se zákazníkem v každodenním kontaktu. S rozmachem agilní metodiky a agilního projektového řízení se však vše změnilo. Rozdíl je ten, že dnes se k řízení interního týmu přidala velmi intenzivní spolupráce s týmem na straně zákazníka a případně i s externími spolupracovníky. Častokrát to není jen o správě projektů, ale také o managementu zákaznických potřeb. Ti jsou stále náročnější, požadují rychlý vývoj a chtějí mít přehled o každé fázi projektu. Udržet toto tempo, které agilní vývoj přináší také díky etablování u zákazníků po vzoru ze zahraničí, je někdy náročné, ale plné výzev a nových možností. Díky tomu jsou projekty velmi zajímavé a spolupráce na vysoké úrovni.

V minulosti jsme se tedy setkávali velmi často se „ztroskotaným“ přístupem k řízení projektů. Dynamická doba přinesla dynamické novinky.

Pochvaluješ si velmi úzký kontakt se zákazníky. Jaké to má ještě výhody kromě toho, co jsi už vzpomněl?

Dodavatelské vztahy se zvyknou mnohokrát překlenout do partnerských vztahů. Důvěra, respekt a profesionalita jsou klíčem k oboustranné spokojenosti. Když to takhle funguje, víme, že každá situace má řešení. Hledáme správnou cestu pro obě strany, a to vyžaduje vzájemnou otevřenost. Bez úzké komunikace by to bylo možné jen velmi obtížně. Například, pokud se zákazník zajímá o náš názor i na témata, která primárně nejsou naší doménou, je to pro nás velmi dobé znamení k posunutí se na další metu.

Trendy v oblasti IT se mění nezvratnou rychlostí a ty potřebuješ znát, co je „IN“. Co bys doporučil ostatním – jak zůstat v obraze v této rychlé době?

Důležité je nespoléhat na to, že informace přijdou k člověku jen tak. Velkou roli zde hraje vzdělávání a zejména samostudium. Hodně čtu a sleduji odborníky na sociálních sítích. Mám za sebou několik certifikací, odborné např. v oblasti Power Platform, ale také prezentační, vyjednávací, lídrské a mnohé další.

Svět technologií je mým koníčkem. Vyrostl jsem na portálech, CRM řešeních a své znalosti si rozšiřuji i ve službě Microsoft 365, která zahrnuje nástroje postavené na technologie Power Platform. Takže, pokud chce člověk zůstat v obraze, musí být v něm i přirozená touha dozvídat se víc a růst v oblasti IT.

Co by podle tebe měl splňovat dobrý Delivery Manažer?

Myslím si, že by měl zejména chtít. Měl by být organizační typ, komunikativní, umět plánovat, neztratit se v projektech a promptně reagovat na změny. Také by mělo z něj vyzařovat přirozené lídrství, protože častokrát řídi, jak jsem zmiňoval, interní tým i lidi z externích stran. Jeho otevřený, přímý a lidský přístup ocení všichni, kdo s ním budou spolupracovat. U nás v Millenniu panuje příjemná atmosféra, takže i přátelskost je vlastnost, kterou si u nás velmi ceníme 😊

Děkuji ti za velmi inspirativní rozhovor!

Bližší informace o otevřených pozicích naleznete na naší webové stránce v části Kariéra.

Hledáte spolehlivého IT partnera, který vám pomůže naplnit vaše byznys cíle? Neváhejte nás kontaktovat. Náš tým si společně s vámi projde vaše požadavky a navrhne nejvhodnější řešení.

 

Kontaktujte nás

Pokud máte otázky nebo zájem o některé z našich řešení

Tato stránka používá cookies

Soubory cookie používáme pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránek, pro poskytování funkcí sociálních médií a pro vylepšení a přizpůsobení obsahu a reklam. Více o cookies

Používáte zastaralý prohlížeč. Můžete si jej aktualizovat na této stránce.