Jaká je náplň práce Delivery Manažera? Co si na ní nejvíce cení a co používá k tomu, aby měl čistou mysl? Na tyto a další otázky odpověděl náš kolega Vladko, který pracuje v Millenniu již přes 10 let.
V letošním roce jsme vám již přinesli rozhovor s naší test analytičkou Katkou, hlavou supportního týmu Petem a konzultantkou Madlen. Dnes si můžete přečíst rozhovor s naším Delivery Manažerem Vladkem. Přiblížil nám své zkušenosti a dal cenné rady.
Do projektu přicházím mnohdy v době, kdy „projekt“ nazýváme teprve „příležitostí“, a to během obchodního procesu v podobě byznysových konzultací. V rámci nich společně s kolegy z obchodu představujeme zákazníkům naše portfolio služeb, snažíme se pochopit potřeby a očekávání zákazníka, představujeme naši vizi a hledáme průnik naší budoucí spolupráce. Připravuji cenové nabídky, ve kterých se zaměřuji na byznysový a případně technický návrh řešení. Účastním se i setkání na obhajobě cenových nabídek a jsem k dispozici zákazníkům, pokud potřebují cokoliv vysvětlit, doplnit. Během samotného projektu vedu tým odborníků na naší straně a také jsem partnerem pro našeho zákazníka a jeho tým. Dopomáhá k tomu agilní řízení projektů, které vyžaduje úzký kontakt obou týmů a naši velkou flexibilitu. A to je jedna z činností, která mě na mé práci baví – být při tom, když se vymýšlejí řešení, která pomáhají, sdílet se zákazníkem průběžné výsledky a diskutovat o dalších krocích. Má to svoji dynamiku, díky které se nikdy nenudím.😊
Kromě toho jsem zodpovědný za rozpočty projektů, harmonogramy a rozvržení času kolegů v týmu tak, abychom stíhali včas dodat finální řešení. Samozřejmě, přitom řeším i případnou administrativu.
Zjistil jsem, že mi pomáhá, když nedržím úkoly a povinnosti příliš dlouho jen v hlavě, ale si je hned poznamenám. Díky čisté mysli se totiž dokážu mnohem snáze soustředit na kreativní práci, důležité, ale i běžné úkoly. Líbí se mi systém osobní produktivity „Getting Things Done“, což lze volně přeložit jako „mít vše hotové“. Z tohoto systému jsem si vzal věci, které mi vyhovují. Například pomáhá mi řídit můj čas, priority a zlepšovat sebeorganizaci. Vše důležité si ihned zapisuji digitálně, poznámky do aplikace OneNote, úkoly do aplikace To Do. Tyto aplikace mám synchronizovány s mobilem, počítačem i tabletem. Vím, že na nic podstatného nezapomenu a poznámky s úkoly mám k dispozici kdykoli, co mě uklidňuje.
Kromě toho jsem vypozoroval, ve které části dne jsem nejefektivnější. Například mezi 9:00 a 12:00 hodinou se dokážu nejlépe soustředit na kreativní činnosti. Podle toho si pak plánuji i zbytek pracovního dne. Zvykl jsem si vyhrazovat si i časové bloky, během kterých se věnuji jen jednomu projektu a neskáču tak z projektu na projekt. Takto se umím rychleji ponořit do úkolu, vyřešit jej a opět s čistou myslí pokračovat dál. Samozřejmě to nelze dodržet za všech okolností, ale našel jsem si v tom systém, který mně osobně velmi pomáhá.
Když se vrátím v čase, spolupráce se zákazníkem byla odlišná a méně interaktivní. Nejdříve jsem „řídil“ jen náš interní tým. Kdysi jsme nebyli se zákazníkem v každodenním kontaktu. S rozmachem agilní metodiky a agilního projektového řízení se však vše změnilo. Rozdíl je ten, že dnes se k řízení interního týmu přidala velmi intenzivní spolupráce s týmem na straně zákazníka a případně i s externími spolupracovníky. Častokrát to není jen o správě projektů, ale také o managementu zákaznických potřeb. Ti jsou stále náročnější, požadují rychlý vývoj a chtějí mít přehled o každé fázi projektu. Udržet toto tempo, které agilní vývoj přináší také díky etablování u zákazníků po vzoru ze zahraničí, je někdy náročné, ale plné výzev a nových možností. Díky tomu jsou projekty velmi zajímavé a spolupráce na vysoké úrovni.
V minulosti jsme se tedy setkávali velmi často se „ztroskotaným“ přístupem k řízení projektů. Dynamická doba přinesla dynamické novinky.
Dodavatelské vztahy se zvyknou mnohokrát překlenout do partnerských vztahů. Důvěra, respekt a profesionalita jsou klíčem k oboustranné spokojenosti. Když to takhle funguje, víme, že každá situace má řešení. Hledáme správnou cestu pro obě strany, a to vyžaduje vzájemnou otevřenost. Bez úzké komunikace by to bylo možné jen velmi obtížně. Například, pokud se zákazník zajímá o náš názor i na témata, která primárně nejsou naší doménou, je to pro nás velmi dobé znamení k posunutí se na další metu.
Důležité je nespoléhat na to, že informace přijdou k člověku jen tak. Velkou roli zde hraje vzdělávání a zejména samostudium. Hodně čtu a sleduji odborníky na sociálních sítích. Mám za sebou několik certifikací, odborné např. v oblasti Power Platform, ale také prezentační, vyjednávací, lídrské a mnohé další.
Svět technologií je mým koníčkem. Vyrostl jsem na portálech, CRM řešeních a své znalosti si rozšiřuji i ve službě Microsoft 365, která zahrnuje nástroje postavené na technologie Power Platform. Takže, pokud chce člověk zůstat v obraze, musí být v něm i přirozená touha dozvídat se víc a růst v oblasti IT.
Myslím si, že by měl zejména chtít. Měl by být organizační typ, komunikativní, umět plánovat, neztratit se v projektech a promptně reagovat na změny. Také by mělo z něj vyzařovat přirozené lídrství, protože častokrát řídi, jak jsem zmiňoval, interní tým i lidi z externích stran. Jeho otevřený, přímý a lidský přístup ocení všichni, kdo s ním budou spolupracovat. U nás v Millenniu panuje příjemná atmosféra, takže i přátelskost je vlastnost, kterou si u nás velmi ceníme 😊
Děkuji ti za velmi inspirativní rozhovor!
Bližší informace o otevřených pozicích naleznete na naší webové stránce v části Kariéra.
Hledáte spolehlivého IT partnera, který vám pomůže naplnit vaše byznys cíle? Neváhejte nás kontaktovat. Náš tým si společně s vámi projde vaše požadavky a navrhne nejvhodnější řešení.