Loajalita zákazníků a motivace zaměstnanců patří mezi aktuální a často diskutované téma. Mnoho společností neustále hledá tu nejlepší cestu, jak si udržet zákazníky. Stejně je to s motivací zaměstnanců. Výběru těch správných nástrojů, díky kterým by se zvýšila důvěra zákazníků i angažovanost zaměstnanců, častokrát předchází hloubkový průzkum trhu.
Zejména díky rozvoji digitalizace a přístupu k informacím na jeden klik mají dnes zákazníci ideální vyjednávací pozici a silné argumenty pro rozhodování se. Moderní zákazníci stále více vyžadují rychlý a kvalitní zákaznický servis s co nejosobnějším přístupem. Podle průzkumů je až 91 % zákazníků loajálních ke značce, která poskytuje kvalitní služby. Mnohokrát se zákazníci rozhodují právě na základě doporučení svých známých, proto byste se měli snažit o to, aby se i vaše společnost řadila mezi ty spolehlivé a doporučení hodné.
Zákaznickou věrnost nelze vybudovat ze dne na den. Loajalita je založena především na důvěře, kterou je třeba budovat postupně. Jako u staveb i zde potřebujeme postavit pevné základy. V tomto případě jsou těmito základy špičkový zákaznický servis a transparentní komunikace se zákazníkem. Dnes platí, že pokud chcete poskytovat prvotřídní služby, potřebujete k tomu nástroj, který propojí všechny vaše systémy, sjednotí data a zefektivní procesy ve společnosti. Takovým nástrojem je právě CRM systém, díky kterému docílíte to, že zákazníci budou interakci s vaší společností milovat.
Bez kvalitně vyplněné CRM databáze by nebylo možné zasáhnout ty správné zákazníky. Na základě údajů ze CRM systému se vytváří seznam zákazníků, kterým se posílají marketingové materiály nebo se na nich cílí kampaně. I prostřednictvím těchto aktivit se postupně buduje pevné pouto mezi zákazníky a společností.
V CRM systému můžete zaznamenávat všechny důležité údaje, plánovat aktivity či řídit obchodní činnosti. CRM systém navíc poskytuje zaměstnancům přístup k detailním záznamům o zákaznících kdykoli a z jakéhokoli zařízení, takže i po odchodu zaměstnance zůstávají všechny informace u vás.
CRM umožňuje analyzovat vaši zákaznickou základnu a identifikovat například specifika těch nejziskovějších. Následně můžete plánovat marketingové kampaně zaměřené na tyto zákazníky a sledovat či vyhodnocovat jejich úspěšnost.
V neposlední řadě je důležité, abyste si zvolili strategii řízení vztahů se zákazníky. Nastavte si různé úrovně služeb, které budete nabízet různým typům zákazníků.
Například: Nejhodnotnějšími zákazníkům přiřaďte osobní poradce a prodejce. Důležité je mít k dispozici co nejvíce informací o různých zákaznických segmentech, o tom, co a kdy nakupují, o které produkty / řešení se zajímají a jaký způsob komunikace preferují. Všechny tyto údaje využijte pro zlepšení zákaznického servisu.
Nákupní zvyklosti vašich zákazníků vám rozšíří přehled a také na základě toho můžete upravit portfolio nabízených služeb.
Například: Pokud vlastníte cestovní kancelář, mohli byste svým zákazníkům automaticky poslat newsletter s jejich oblíbenými destinacemi v době, kdy si obvykle rezervují dovolenou.
Oslovte zákazníky neformální křestním jménem nebo jim udělejte radost a pošlete jim zprávu v den jejich narozenin. Je jen na vás, jakým způsobem budete budovat identitu vaší společnosti. U každého z rozhodnutí však budete potřebovat ta správná data.
Na to, abyste si udrželi své loajální zákazníky, potřebujete mít v první řadě motivované zaměstnance, kteří budou poskytovat prvotřídní služby. To se podaří, když vaši zaměstnanci budou mít při kontaktu se zákazníkem k dispozici všechny potřebné informace a budou za svou práci ocenění. Musíte proto dbát na to, aby byl váš CRM systém naplňován relevantními daty nejen na začátku, ale kontinuálně během celého roku, abyste nepřicházeli o cenné informace.
Je důležité, aby se práce v CRM stala pracovním návykem. Aby se tak stalo, je dobré myslet i na tzv. plán motivování. Při nastavování osobních cílů pro další rok určete zaměstnancům kritéria, které by měly splnit. Jednotlivé cíle můžete podmínit i odměnami. Zaměstnance můžete odměnit například za 100-procentní kvalitu záznamů v CRM systému, což může mít následně vliv na úroveň poskytování služeb.
Pokud vám záleží na tom, aby byl proces poskytování služeb doprovázený jasnými a přesnými pojmy, můžete u vás nasadit i řešení Knowledge Management (Management znalostí). Zaměstnanci téže společnosti budou díky řešení používat jednotný jazyk, čímž se ke klientům dostanou relevantní informace. Knowledge Management může kromě pracovních postupů obsahovat školicí materiály, instruktážní videa či šablony dokumentů.
To, zda máte vaši firemní strategii nastavenou správně, zjistíte díky systémovým řešením ve velmi krátkém čase. Kvalitně a vizuálně poutavě zpracované reporty týkající se každodenních činností ve vaší společnosti nebo cílů můžete mít pod palcem i díky platformě Microsoft Power BI.
Chcete-li se zařadit mezi úspěšné firmy, neměli byste podceňovat trendy, kterými se ubírá byznys. Spokojení zákazníci a motivovaní zaměstnanci vám přinesou vyšší zisky a zaručí zlepšení vašeho byznysu. Na to, aby se tak stalo, potřebujete i „silného partnera“ v podobě kvalitního CRM řešení. Pamatujte však na to, že váš CRM systém bude tak dobrý, jak kvalitní data v něm budou uloženy.
Hledáte zkušeného dodavatele, který by vám pomohl s implementací CRM systému? Neváhejte nás kontaktovat, rádi vám poskytneme bezplatnou konzultaci.