Týmová spolupráce dnes představuje jeden ze základních pilířů moderní společnosti. Efektivní kooperace přináší mnohé konkurenční výhody a zvyšuje společnosti kredit na trhu. Neustále se zrychlující každodenní rytmus, vzdálenost a řízení projektů na více úrovních jsou důvody, proč je podstatné klást důraz na proces kooperace.
Nabízíme vám přehled 3 IT řešení, díky kterým můžete řídit komunikaci v rámci jednoho kanálu.
CRM systém jako kolaborační portál nabízí široké možnosti kooperace napříč různými odděleními. V CRM systému lze sdílet klientské údaje s cílem maximalizovat ziskovost či zvýšit spokojenost zákazníků.
Například: obchodníci vyplní v CRM systému všechny potřebné údaje o zákaznících – na základě těchto dat dokáže marketingové oddělení přesněji cílit komunikaci – to se v konečném důsledku odrazí na obchodních nabídkách, které obchodní oddělení připraví přesně podle zákaznických potřeb, které vyplynuly z interakcí se zákazníky prostřednictvím marketingu.
„Společnosti s úzce propojeným obchodním a marketingovým týmem mají o 36 % vyšší míru udržitelnosti zákazníků.“ MarketingProfs
Obchodní oddelení
Konec poznámkám zapsaným v diáři, v kalendáři či v poznámkovém bloku. Úkolem každého obchodníka je zaznamenávat údaje do CRM systému, čímž se zaručí, že:
Marketingové oddělení
Oslovení zákazníků prostřednictvím marketingových aktivit může mít vliv na jejich rozhodování. Bez kvalitně vyplněné CRM databáze by však nebylo možné zacílit na ty správné zákazníky. Na základě údajů ze CRM systému se vytváří seznam zákazníků, kterým se v pravidelných intervalech posílají newslettery / oslovují se v rámci průzkumu spokojenosti / zvou se na různé eventy / cílí se na ně marketingové kampaně a jiné aktivity.
Kromě toho díky propojení CRM a platformy MailChimp lze posílat marketingové materiály přímo přes CRM, čímž se zajistí, že obchodníci budou mít přehled o tom, jak zákazníci interagovali s daným obsahem a také na základě toho mohou směřovat své další obchodní aktivity.
Spolupráce s dalšími odděleními
Spolupráce pomocí CRM systému probíhá nejen na úrovni marketingu, obchodního oddělení nebo v rámci kooperace s managementem, ale také s ostatními odděleními společnosti.
CRM lze propojit s ekonomickým softwarem, co může být přínosné pro ekonomické oddělení, které může sledovat klíčové ekonomické ukazatele společnosti. Technická podpora má zase díky údajům v CRM systému dostatek informací na dokonalou obsluhu klienta.
Například: zákazník prostřednictvím call centra požádá o servis zařízení v jeho domácnosti. Následně pracovník call centra založí v CRM systému novou žádost a přiřadí ji servisnímu technikovi, kterému přijde notifikace. Na základě toho servisní technik dohodne se zákazníkem přesný termín servisu
Řešení Knowledge Management (Management znalostí) poskytuje uživatelům neustálý přehled o aktuálních informacích skrze celou společnost. Hlavním cílem řešení je docílit, aby se správné informace dostaly ke správným osobám ve správném čase.
Proces poskytování služeb má být doprovázen jasnými a přesnými pojmy. Zaměstnanci téže společnosti budou díky řešení používat jednotný jazyk, čímž se ke klientům dostanou relevantní informace bez rozdílu na to, kterou pobočku navštíví. Knowledge Management, který slouží jako podniková encyklopedie, pomůže tento cíl jednoduše splnit.
Společnosti, které se rozhodnou implementovat řešení pro management znalostí, získají:
Konkurenční výhoda
Moderní řešení pro management znalostí využívají mnohé významné společnosti na Slovensku například O2, Orange, VÚB banka nebo v České republice Raiffeisenbank.
„Nasazením Knowledge Management řešení jsme získali nástroj, který nám zefektivnil tvorbu a zpřístupňování aktuálních informací napříč centrálou, pobočkami banky a call centry. Umožnilo nám ucelenou komunikaci se zákazníkem při poskytování informací o bankovních produktech, jakož i jednotné dodržování interní politiky. Zaměstnanci mají nepřetržitý přístup k aktuálním změnám, interním postupům, manuálům, směrnicím a normám.“ Tomáš Tyl, Projektový manažér, Raiffeisenbank
Knowledge Management je vhodný pro všechny typy a velikosti společností. Každá společnost si řešení dokáže přizpůsobit podle svých potřeb, aby pomocí spolehlivého systému na ukládání existujících informací a na shromažďování nových poznatků mohla snadněji reagovat na změny na trhu.
Prostřednictvím platformy Microsoft Teams, která je součástí sady Office 365, je možné kooperovat napříč několika týmy. Software určený na skupinový chat poskytuje možnost spolupracovat na pracovních úkolech na dálku nejen s kolegy v rámci firmy, ale i s klienty.
Pracovní skupiny
Online schůze
Plánovaní schůzek
Virtuální podpora
Customizácia
Integrace s dalšími službami
Bezpečnost dát
Pokud uvažujete o nasazení platformy, která by ve vaší společnosti pomohla zefektivnit proces spolupráce, neváhejte nás kontaktovat.